Toezichthouder Milieu

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 8 dagen
105 34 - 36 Friesland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

34 - 36

Publicatiedatum:

28 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Wij zijn voor team Veiligheid, Toezicht, Handhaving en Vergunningen van de gemeente Achtkarspelen, op zoek naar een toezichthouder milieu die ons de komende periode kan ondersteunen.

Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao SGO.

Verantwoordelijkheden

  • Het uitvoeren van periodieke (milieu)controles;

  • Het controleren bij bedrijven of ze voldoen aan de geldende milieu- en veiligheidsvoorschriften;

  • Het beoordelen van mogelijke oplossingen en het ondernemen van vervolgacties. Je bent zelf verantwoordelijk voor de hieraan verbonden correspondentie;

  • Het afhandelen en beoordelen van klachten en meldingen;

  • Het opstellen van controle rapporten en adviezen;

  • In overleg met de juristen afhandelen van handhavingszaken.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 34 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
De opdracht is voor 34 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  3. De kandidaat is in het bezit van een afgeronde mbo-diploma, relevant voor de opdracht.

  4. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante en recente werkervaring (<7 jaar) in een soortgelijke functie bij een gemeente.

  5. Kandidaat is bekend met de problematiek in de gemeente Achtkarspelen.

  6. Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  7. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Gunningscriteria

  1. Mate van werkervaring in een soortelijke functie.
    40 %

  2. Mate waarin de motivatie van de kandidaat past bij het team en de organisatie.
    40 %

  3. Mate waarin de kandidaat het Fries verstaat.
    20 %

Let op!:
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur