Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Leerlingenvervoer

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 20 - 24 uur per week Friesland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

15 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Medewerker Leerlingenvervoer voer je alle voorkomende werkzaamheden uit op het gebied van leerlingenvervoer. Dit varieert van het verrichten van (complexe) administratieve werkzaamheden tot het onderhouden van contacten met klanten, leveranciers en andere externe partners. Je handelt alle aanvragen op het gebied van leerlingenvervoer af en past in voorkomende gevallen (bijv. bij bezwaar) pre-mediation toe. In de functie heb je contact met de klant en externe partners over kostenbesparende instrumenten en maakt en verstrekt managementrapportages voor in- en extern gebruik.

Verantwoordelijkheden

  • Handelt zelfstandig meldingen en aanvragen op het gebied van leerlingenvervoer af;
  • Stelt het recht op leerlingenvervoer aanvragen vast;
  • Stelt zelfstandig brieven, (college) adviezen, rapportages en beschikkingen op;
  • Voert rekenkundige berekeningen op het gebied van reiskosten en eigenbijdrage van leerlingenvervoer uit;
  • Onderhoudt contacten met klanten en leveranciers over kostenbesparende instrumenten zoals vervoercoach en het stimuleren van het gebruik van openbaar vervoer;
  • Voert en bewaakt procedures, richtlijnen, en regelgeving op het gebied van leerlingenvervoer uit,
  • Informeert en geeft voorlichting aan ouders/ verzorgers, scholen en externe partners;
  • Adviseert het college bij afwijkende aanvragen zoals het toepassen van hardheidsclausule;
  • Verricht alle voorkomende (complexe) administratieve werkzaamheden op het gebied van leerlingenvervoer;
  • Past in voorkomende gevallen van bezwaar pre-mediation toe.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 20 - 24 uur per week.
  • De kandidaat heeft een MBO opleiding afgerond, passend bij de opdracht.
  • De kandidaat heeft bij een gemeentelijke organisatie gewerkt binnen het sociaal domein.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat is in staat om op kantoor te werken.
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met de wet- en regelgeving op het gebied van leerlingenvervoer.
  • De kandidaat heeft ervaring met het applicatiesysteem CAReL
  • De kandidaat beheerst de Friese taal.
  • De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gebied van Leerlingenvervoer.

Competenties

Organisatie en team

Deze functie is ingeschaald in schaal 7 cao Gemeenten.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZPers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 24 of 25 juli 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 20 - 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur