Medior Medewerker Burgerzaken

Dorpsplein 1, 6931 CZ Westervoort, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is.

Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.

Opdracht
Wil jij ons cluster Burgerzaken versterken met jouw kennis en jouw enthousiasme? Ben je op zoek naar een interessante functie met veel afwisseling en waarin een groot beroep wordt gedaan op jouw kennis en kunde? Dan zoeken we jou als

Jouw taken

Je bent aanspreekpunt voor inwoners en collegas bij complexe aanvragen op gebied van de BRP en de Burgerlijke stand. Je levert een bijdrage aan een optimale dienstverlening, met oog voor de kwaliteit van persoonsgegevens, privacy en fraudebestrijding. Als medior medewerker kun je zelfstandig werken en beheers je niet alleen je eigen taken, maar ook die van de junior. Jouw taken zijn onder meer:

  • Eerste inschrijvingen en hervestigingen uit het buitenland

  • Optie en naturalisatie

  • Mee draaien in de telefoondienst van het team

  • Doorvoeren van mutaties in de BRP

  • Registratie van arbeidsmigranten

  • Behandelen van complexe aanvragen op het gebied van de BRP

  • Adresonderzoeken en briefadressen

  • Beoordelen van brondocumenten waarbij je internationaal privaatrecht toepast

  • Inwerken en helpen van junior medewerkers

Daarnaast bewaak je samen met je collegas de kwaliteit van de BRP en ondersteun je bij de zelfevaluatie BRP en PNIK. Ten slotte ben je samen met je collegas verantwoordelijk voor de organisatie van verkiezingen.

Als medior medewerker kun je zelfstandig werken en beheers je niet alleen je eigen taken, maar ook die van de junior.

 Jouw taken zijn onder meer:

  • Eerste inschrijvingen en hervestigingen uit het buitenland

  • Optie en naturalisatie

  • Mee draaien in de telefoondienst van het team

  • Doorvoeren van mutaties in de BRP

  • Registratie van arbeidsmigranten

  • Behandelen van complexe aanvragen op het gebied van de BRP

  • Adresonderzoeken en briefadressen

  • Beoordelen van brondocumenten waarbij je internationaal privaatrecht toepast

  • Inwerken en helpen van junior medewerkers

Daarnaast bewaak je samen met je collega’s de kwaliteit van de BRP en ondersteun je bij de zelfevaluatie BRP en PNIK. Ten slotte ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de organisatie van verkiezingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo4 niveau;
  • Per direct beschikbaar voor minimaal 24 uur per week gedurende 6 maanden, voornamelijk in de ochtenden (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker burgerzaken op genoemde taken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een maximum uurtarief van 90- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender (35 punten);
  • Specialistische opleidingen BRP en BS afgerond met certificaat (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Centric Burgerzaken (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan (40 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid;
  • Analytisch vermogen;
  • Samenwerken;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Harde werker.

Organisatie en team

Organisatie 1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geinvesteerd en ze stellen beleid op. De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen flexen hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun eigen gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Ons teamJe werkt in team Burgerzaken met in totaal 7 collega's die elke dag weer voor de klant klaar staan. In het team werken we met een mix van junior-, medior- en seniormedewerkers. De sfeer is open, constructief en gezellig. De meeste collega's zijn al jarenlang werkzaam bij ons wat zorgt voor een stabiele basis, veel kennis en een warme collegiale band. We werken continu samen aan de verdere verbetering van de dienstverlening. We nemen daarbij de tijd om met elkaar te sparren over de vraagstukken waar we mee bezig zijn en zijn in grote mate van zelf organiserend.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 29 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag tot en met donderdag
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 29 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ZZP: Ja / Detachering: Nee.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur