Consulent Werk

Leigraafseweg 8, 6983 BP Doesburg, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

14 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Doesburg, gelegen op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers, geniet grote bekendheid door haar prachtige, gerestaureerde, historische binnenstad en vestingwerken. Daarnaast manifesteert Doesburg zich door haar ligging aan IJssel en Oude IJssel als stad aan het water. Een stad die kunst, cultuur en toerisme koestert, maar ook de bedrijvigheid en werkgelegenheid wil bevorderen.

Doesburg is een kleine gemeente van zo’n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.

Omschrijving van de opdracht

  • Je voert gesprekken met inwoners op het gebied van werk, scholing en participatie;

  • Je ondersteunt en activeert bijstandsgerechtigden (groot gedeelte van de caseload zijn statushouders) bij het opstellen van een plan van aanpak gericht op participatie, en legt dit vast in het klantvolgsysteem (de Suite);

  • Je voert voortgangsgesprekken met de bijstandsgerechtigden om de doelen/afspraken uit het plan van aanpak en te evalueren en de uitvoering te monitoren;

  • Je staat inwoners telefonisch te woord, bijvoorbeeld over (bijzondere) bijstand;

  • Je stelt rapporten en beschikkingen op, bijvoorbeeld voor loonkostensubsidie en re-integratie instrumenten;

  • Je treedt op als contactpersoon/regisseur voor externe partners voor bemiddeling van inwoners naar werk, scholing of trajecten, of voor de aanpak van multidisciplinaire problematiek;

  • Je hebt afwisselende taken en een caseload die bestaat uit verschillende doelgroepen waaronder inwoners die vanuit de Wet inburgering worden begeleid naar betaald werk.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een maatschappelijke richting;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van werk consulent;

  4. Aantoonbare kennis over en werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot de Participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv);

  5. Aantoonbare kennis van en werkervaring met het ondersteunen en activeren van statushouders binnen de Participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv);

  6. Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 juni 2025 voor minimaal 32 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met de Suite 4 sociaal domein (Centric) (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (30 punten);

  2. Aantoonbare kennis van en werkervaring met het regionale aanbod (regio Arnhem/De Liemers) (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met cultuursensitief werken (30 punten).

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Je bent in staat mensen in beweging te krijgen;

  • Je bent initiatiefrijk, en pro-actief;

  • Je werkt nauwkeurig;

  • Je werkt resultaat- en doelgericht;

  • Je toont eigenaarschap en persoonlijk leiderschap in je rol.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 21 mei 2025 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Doesburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Doesburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Gemeente Doesburg merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur