Clientadviseur - thuisbegeleider

Eperweg 5, 8181 ET Heerde, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 28 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

13 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Heerde mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Heerde. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
De gemeente Heerde is een kleine gemeente
Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!

We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.

We zijn omgevingsbewust en ondernemend
‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.

Dit betekent dat we als organisatie...
In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.

In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.

We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde
De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’ vorm thuis en op het gemeentekantoor.

De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Jij komt te werken op de locatie van de locatie STIP. Team STIP (STeun en InformatiePunt) verzorgt voor de gemeente Heerde de uitvoering voor het sociaal domein. Het is een integraal team van ongeveer 55 professionals. Denk hierbij aan gezinscoaches, gespreksvoerders Wmo, werk en inkomen, schulddienstverlening, sociaal werkers, ambulant begeleiders, buurtsportcoaches en jongerenwerker. Preventie speelt een belangrijke rol, maar ook is goede samenwerking tussen diverse ketenpartners en de gemeente essentieel. Daarom werken we werken vanuit 1 locatie. De locatie biedt inwoners ook ontmoetingsmogelijkheden en laagdrempelige ondersteuning. Team STIP is onderdeel van de afdeling Sociaal Maatschappelijke Verbinding van de gemeente Heerde.

Opdracht
Samen met deskundige professionals, het sociale netwerk en vrijwilligers zet je je in om inwoners de juiste hulp te bieden. Je focus ligt op het vergroten van de zelfredzaamheid van onze inwoners. Je richt je op het verminderen of oplossen van sociale, psychische en/of pedagogische problemen. Je werkt nauw samen met het Team Stip.

Als clientadviseur/thuisbegeleider werk je op de Stip-locatie, gelegen aan de Sportlaan in Heerde. Je valt onder de afdeling Sociaal Maatschappelijke Verbinding van de gemeente Heerde. Team Stip richt zich op inwoners van 0 tot 100+ jaar oud en voert taken binnen het sociaal domein uit, waaronder jeugd, Wmo, Participatie, Schulddienst en Welzijn.

Als thuisbegeleider bied je lichte ondersteuning aan inwoners met enkelvoudige psychosociale problemen en andere kwetsbaarheden. Je activeert hen door onder andere structuur aan te brengen. Daarnaast wijs je inwoners de weg naar financiële hulp en help je hen met het opbouwen en onderhouden van sociale contacten. Een ander doel is het vergroten en stimuleren van hun zelfredzaamheid. Deze tijdelijke en op maat gemaakte ondersteuning maakt van jou een "bewegwijzer" voor de inwoners.

Concreet:

  • Je voert gesprekken met inwoners met een lichte ondersteunings/adviesvraag en wijst waar mogelijk de weg richting oplossingen in eigen omgeving en algemene voorzieningen;

  • Je inventariseert de hulpvraag aan de hand van de ZRM (Zelf Redzaamheid Matrix) en biedt lichte regieondersteuning bij bijvoorbeeld eenzaamheid, lichte opvoedvraagstukken of overbelasting;

  • Je werkt samen met andere professionals en zorgt voor een goede en tijdige overdracht naar bv. geïndiceerde of gespecialiseerde zorg wanneer nodig;

  • Je werkt met een digitaal klantdossier vanuit "1Gezin 1Plan 1Regisseur";

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal  mbo 4 niveau richting SPW;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein bij een gemeente;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als clientadviseur en/of thuisbegeleider bij een gemeente;(40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de ZRM (Zelf Redzaamheid Matrix) (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met samenwerking met andere zorgprofessionals gericht op tijdige- en juiste zorg (20 punten);
7.. Aantoonbare werkervaring met de procedure 1Gezin 1Plan 1Regisseur (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);

Competenties

  • Empathisch;

  • Geduldig;

  • Communicatief sterk;

  • Analytisch;

  • Overtuigend.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 26 mei 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 22 mei 2025 bericht.  Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur