Begindatum:
2 jun 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
10 mei 2025Achtergrond van de opdracht
De gemeente Arnhem is verantwoordelijk voor de eerste inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) van asielzoekers, nareizigers en statushouders. Deze taak is ondergebracht in een speciaal team: de BRP-straat nareizigers in Zevenaar. Wij streven naar een zelfstandig en professioneel functionerend team dat hoogwaardige dienstverlening levert en effectief samenwerkt met ketenpartners.
Ter versterking van dit team zijn wij op zoek naar 2 zelfstandige, ervaren BRP-straat specialisten nareizigers met diepgaande kennis van het BRP-domein.
De inzet van een externe professional is tijdelijk en gericht op kennisoverdracht, kwaliteitsverbetering en procesoptimalisatie.
Doel van de opdracht
De opdrachtnemer levert specialistische kennis en ondersteuning aan het BRP-straat team nareizigers van de gemeente Arnhem. De inzet is gericht op het waarborgen van de kwaliteit van BRP-registraties, het coachen van teamleden en het bijdragen aan procesoptimalisatie. De opdracht draagt bij aan het opbouwen van een duurzaam zelfredzaam team.
Beschrijving van de opdracht
De werkzaamheden omvatten onder andere:
Zelfstandig behandelen en afhandelen van BRP nareizigers;
Toepassen van relevante wet- en regelgeving (IPR, nationaliteitsrecht, naamrecht, afstammingsrecht);
Uitvoeren van kwaliteitscontroles en signaleren van fouten of verbetermogelijkheden;
Coachen en begeleiden van nieuwe en bestaande teamleden op inhoudelijke aspecten;
Adviseren over procesoptimalisatie en implementeren van verbeteringen;
Fungeren als inhoudelijk aanspreekpunt voor interne collega’s en externe ketenpartners;
Zorgdragen voor overdracht van kennis en bevindingen in periodieke terugkoppelingen.
Op te leveren resultaten
Gedurende de looptijd van de opdracht levert de opdrachtnemer de volgende resultaten op:
Correcte en tijdige verwerking van BRP-dossiers
Opdrachtnemer verwerkt dossiers conform wet- en regelgeving en gemeentelijke kwaliteitsnormen.
Uitvoering en terugkoppeling van kwaliteitscontroles
Opdrachtnemer voert inhoudelijke controles uit op dossiers en levert gestructureerde terugkoppeling, inclusief aanbevelingen voor verbetering.
Coaching en kennisoverdracht
Opdrachtnemer begeleidt teamleden inhoudelijk en bevordert kennisdeling binnen het team via uitleg, begeleiding en overleg.
Bijdrage aan procesoptimalisatie
Opdrachtnemer signaleert knelpunten en doet verbeteringsvoorstellen die binnen de opdrachtperiode getoetst of geïmplementeerd kunnen worden.
Ketencommunicatie en advisering
Opdrachtnemer vervult een adviserende rol richting interne en externe stakeholders bij complexe casuïstiek.
CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.
Eisen
BENOEM het nummer van de eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
De kandidaat beschikt aantoonbaar over HBO werken denkniveau, opgedaan door een relevante opleiding en/of aantoonbare werkervaring op dit niveau.
10 Punten
De kandidaat beschikt over aantoonbaar recente ervaring (maximaal 3 jaar oud) in een soortgelijke functie binnen het domein van Burgerzaken, waarbij de kandidaat werkzaam was als specialist BRP nareizigers.
15 Punten
De kandidaat beschikt over aantoonbaar actuele vakinhoudelijke kennis van Burgerzaken en BRP nareizigers, opgedaan door relevante opleiding, recente werkervaring of uitgevoerde opdrachten binnen het domein Burgerzaken in de afgelopen drie jaar.
15 Punten
De kandidaat beschikt over aantoonbare, actuele kennis van IPR, nationaliteitsrecht en naamrecht, opgedaan door recente werkervaring, opleiding of specifieke opdrachten in het afgelopen drie jaar.
15 Punten
De kandidaat heeft een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk, op een professioneel niveau. Dit blijkt uit het cv, referenties of eerdere werkervaring.
15 Punten
Wensen
BENOEM het nummer van de wens EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
De kandidaat heeft aantoonbaar recente ervaring met het coachen of inwerken van collega’s.
0/15 = Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
3/15 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen
6/15 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
9/15 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
12/15 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen
15/15 = Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk
De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn:
Accuraat werken (3 punten) Analyseren (3 punten)
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid (3 punten)
Oordeelsvorming (3 punten)
Samenwerken (3 punten)
Punten worden door de gesprekspartners toegekend tijdens een gesprek waarna deze hier verwerkt zullen worden. Deze dienen dus niet ingevuld te worden door de leverancier.
Aanvullende informatie
LET OP de werklocatie is IND kantoor Zevenaar
Selectiegesprekken data en/of info:
Briefselectie 19 mei Terugkoppeling 19 mei Interviews 22 mei tussen 12.00 uur en 14.30 uur.
De gesprekken vinden plaats op het IND kantoor Zevenaar, Ringbaan Zuid 2a 6905DH Zevenaar.
Geldig ID bewijs meenemen.
Toelichting op uur per week: 32 - 36 uur dagen in overleg. In ieder geval de vrijdagen.