Senior Financieel Controller

De Bilt

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 28 tot 32 uur Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2024

Uren per week:

28 tot 32 uur

Publicatiedatum:

13 nov 2023

Organisatie
Gemeente De Bilt telt ruim 43.000 inwoners en wordt gevormd door zes dorpen: Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandse Rading en Westbroek. Bijzonder aan de gemeente is de groene ligging in een stedelijke regio. Met de ambitie om een economisch, sociaal en ecologisch topklimaat te scheppen, werken ruim 230 medewerkers van de gemeente continu aan een leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender De Bilt. Een gemeente waar het voor mensen nog fijner wonen, werken en recreëren is. Kijk op onze Youtube om te zien wat Gemeente De Bilt nog meer te bieden heeft.

Je rol
Je bent de motor achter het opstellen van de jaarstukken 2023 en andere P&C producten. Je weet cijfers te voorzien van gedegen en steekhoudende analyses. Je toetst financiële uitkomsten en financiële verslaglegging aan wet- en regelgeving. Je werkt aan de professionalisering van de financiële organisatie en zorgt dat iedereen het belang ziet van gedegen financieel beheer. Je signaleert proactief eventuele financiële onvolkomenheden of kansen en weet deze vanuit een positieve insteek onder de aandacht van het bestuur en het management te brengen. Voor het management treed jij op als sparringpartner en adviseur op het financiële beleidsterrein. Je initieert voorstellen tot verbetering van de financiële beheersing.

De opdracht

  • Mede opstellen van de jaarstukken 2023;

  • Bijdragen aan de totstandkoming van voor- en najaarsnota 2024 en de meer jaren begroting;

  • Opstellen en toetsen financiële voorstellen;

  • Toetsten juistheid en getrouwheid van financiële informatie en rapportages;

  • Bewaakt belangrijke wijzigingen in wet- en regelgeving (BBV) en borgt de implementatie daarvan.

Competenties

  • Communicatief vaardig;

  • Analytisch;

  • Overtuigingskracht;

  • Deskundig;

  • Oplossingsgericht;

  • Nauwgezet;

  • Initiatiefrijk;

  • Energiek.

Wensen

  • Je hebt een heldere visie op financiën van gemeenten;

  • Je hebt een verbetertraject in de verslaglegging of rapportagestructuur bij een gemeente opgezet en uitgevoerd;

  • Je bent verantwoordelijk geweest voor de coördinatie van de totstandkoming van de jaarstukken of andere P&C-producten bij een gemeente.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel Controller bij een gemeente;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Uiterlijk beschikbaar voor minimaal 28 uur per 1 januari 2024.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het opstellen van begrotingen en jaarstukken binnen een gemeente of overheid instelling in een coördinerende rol  (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met Key2Financien (10 punten);
6. Aantoonbare kennis van BBV (eventueel certificaat of volgen van trainingen) en financiële vraagstukken bij de overheid (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van een portefeuillehouder financiën binnen een gemeente (30 punten);
8. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO economische richting, aangevuld met trainingen op het gebied van control (benoem dit duidelijk in het cv). (10 punten)

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja; nadrukkelijk niet alleen digitaal, opdracht vereist dat medewerker aanwezig is in de organisatie.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 48. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 27 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemen bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).Reiskosten & parkeren

Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.