Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 dec 2024Uren per week:
24-28Publicatiedatum:
6 aug 2024Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om het in de gemeente De Bilt, voor de 42.000 inwoners, nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. De gemeente De Bilt werkt op een innovatieve manier samen met haar partners. De gemeenteraad en de griffie dragen hier aan bij. De griffie stuurt op versterking van de politieke agenda door de raad; bewaakt een goede informatiepositie van de raad en adviseert en ondersteunt bij nieuwe en intensievere vormen van participatieve democratie. Het team van de griffie bestaat op dit moment uit drie medewerkers, maar is aan het uitbreiden en wil zich in het komende jaar verder ontwikkelen richting een toekomstbestendige, strategische griffie. De functie van raadscommunicatie-adviseur is nieuw en maakt onderdeel uit van de uitbreiding van de griffie.
Opdracht
Met jouw bijdrage maken we onze raadscommunicatie helder, effectief en verbindend. Concreet betekent dat het volgende:
Als communicatieadviseur voor de gemeenteraad van De Bilt speel je een rol in het zichtbaar en toegankelijk maken van de Biltse raad.
Je adviseert en ondersteunt de griffie en de gemeenteraad op het gebied van in-en externe communicatie. Je ontwikkelt communicatiemiddelen en voert dit uit.
Er ligt een concept communicatieplan waar je mee aan het werk gaat. Dat betekent uitvoeren wat in het plan staat, maar zeker ook het plan afronden en/of verbeteren als je daar de kans voor ziet.
In bepaalde gevallen treed je op als woordvoerder van de raad en als tussenpersoon tussen de raad en de pers.
Je stelt heldere en toegankelijke on- en offline teksten op, zoals persberichten, nieuwsberichten, of toespraken. Je bereidt communicatie-uitingen, zoals social media posts en webcontent voor op met name www.debit.nl/gemeenteraad, social media kanalen van de raad (X, FB, Instagram en YouTube), de kinderburgemeester en intranet.
Je coördineert de communicatie rondom (raads-)vergaderingen, informatieavonden en andere publieke evenementen en je organiseert persmomenten voor de raad.
Je ondersteunt participatieprojecten en burgerinitiatieven.
Je kunt deelnemen aan raadswerkgroepen als communicatiedeskundige en je komt op voor de belangen van de griffie en de raad.
Vereisten / knock-outcriteria
Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2024;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met communicatie advieswerkzaamheden bij een raadsgriffie;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur;
Uurtarief maximaal € 90,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.
Gunningscriteria (weging)
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (20 punten) ;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met communicatie advieswerkzaamheden bij een raadsgriffie; (40 punten);
Aantoonbare werkervaring met het werken aan een communicatieplan (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van persberichten / nieuwsbrieven / social media posts en webcontent (20 punten)
Competenties
Flexibel zijn in werktijden (er zijn soms raadsvergadering op dinsdag en donderdagavond)
Talent om nieuwe informatie en processen snel eigen te maken
Stressbestendig in drukke tijden en in omgang met (soms boze) inwoners, raadsleden of ambtelijke collega’s
Gedreven
Rolbewust
Enthousiast
Prioriteiten kunnen stellen
Je bent handig met geautomatiseerde systemen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, afhankelijk van ervaring en/of opleiding. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel. Belangrijk is wel dat er soms op dinsdag- en donderdagavond raadsvergaderingen plaats vinden.
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 16 augustus en/of dinsdag 20 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen tijdig bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De gemeente vraagt van de opdrachtnemen bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).
Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever