Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus.
Onze ruim 200 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.
Onze organisatie is in ontwikkeling. Onder de titel ‘Focus en Ruimte’ werken we langs vier sporen waar veel onderlinge samenhang tussen zit:
Verbeteren van het planmatig werken;
Het verbeteren van de (ambtelijke) sturing in de organisatie;
Ontwikkelen naar kleinere en herkenbare teams;
Verbeteren van de samenwerking; hoe doen we het samen?
Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
Opdracht
Als beleidsadviseur grondzaken/vastgoed heb je een afwisselende en verantwoordelijk functie. Je bent binnen de organisatie, voor het college en gemeenteraad van De Bilt de vraagbaak en sparringpartner als het gaat om grondzaken en vastgoed. Regelmatig contact met de wethouders is daarbij vanzelfsprekend waarbij jij hen adviseert en op de hoogte houdt van wat er speelt, Daarnaast ben jij de trekker van het portefeuille overleg van de wethouder grondzaken en vastgoed, Uiteraard participeer je ook in diverse projectgroepen. Daarnaast kun je ook als projectleider optreden bij ruimtelijke ontwikkelingen. En dat is precies wat werken voor onze organisatie zo leuk maakt.
Welke taken krijg je?
Je schrijft en actualiseert het integrale grondbeleid en draagt bij aan de totstandkoming van het vastgoedbeleid op basis van gemeentelijke ambities en doelen richting de toekomst en de komst van de Omgevingswet. Een belangrijk onderdeel hierbij is het aanpassen van het beleid rondom kostenverhaal.
Je bent betrokken bij (complexere) transacties voor onroerende zaken, zoals verwerving, uitgifte, verhuur en zakelijke rechten en de naleving van (anterieure) overeenkomsten;
Je adviseert over het inzetten van grondinstrumentarium zoals onteigening, voorkeursrecht gemeenten en kostenverhaal;
Je voert regie op (complexe) onderhandelingen bij aan- en verkopen en herontwikkelingen van vastgoed;
Je bent budgethouder van diverse budgetten en levert bijdrages inzake de begroting en jaarrekening
Gunningscriteria (weging)
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting economische, planologische of recht. (20 punten);
2. Aantoonbare werkervaring met complexe ruimtelijke opgaven (benoem hiervan minimaal 2 voorbeelden van in het cv) (20 punten);
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met verwerving, Wet voorkeursrecht gemeenten en/of de Omgevingswet (15 punten);
4. Uurtarief maximaal € 125,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en Fee Flextender (10 punten);
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Beleidsmedewerker Grondzaken ( 35 punten)
a. Aantoonbare werkervaring bij een private organisatie (10 punten);
b. Aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie (20 punten);
c. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (35 punten);
d. Geen of minder dan 4 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten).
Competenties
Organisatie sensitief
Netwerker
Pro-actief
Flexibel
Je bent commercieel en vindt het leuk om te onderhandelen over overeenkomsten.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 mei 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 mei 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.