Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Salarisadministratie

Caparis

Ampèrelaan 2, 9207 AM Drachten, Nederland

Sluit over 10 dagen
100 24 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

18 aug 2025

Omschrijving

Opdracht omschrijvingCaparis bevindt zich in een belangrijke transitiefase op het gebied van HRM solutions. Per 1 januari 2026 wordt de overstap gemaakt van het huidige systeem naar AFAS software. Om deze transitie zo soepel mogelijk te laten verlopen, wordt de eigen salarisadministratie van Caparis in de laatste maanden van 2025 ingezet op het transitieproject.Hierdoor ontstaat er een tijdelijke ondersteuningsbehoefte in de dagelijkse salarisadministratie die opgevuld dient te worden door een ervaren externe professional.Wij zoeken een salarisadministrateur die tijdelijk de verantwoordelijkheid kan overnemen voor de huidige salarisadministratie van Caparis, terwijl het interne team zich kan concentreren op de AFAS-implementatie.Als salarisadministrateur word je gedurende vier maanden het kloppende hart van de salarisadministratie bij Caparis en zorg jij ervoor dat de dagelijkse HR-processen ongestoord doorlopen.

Verantwoordelijkheden
Je dag begint vaak met het controleren van de registraties van alle medewerkers en het verwerken hiervan in ADP. Als er mutaties zijn zoals nieuwe medewerkers die instromen, collega's die een andere functie krijgen, of salarisverhogingen die doorgevoerd moeten worden, dan zorg jij ervoor dat dit allemaal correct en tijdig in het systeem wordt verwerkt. De volledige salarisverwerking voor alle medewerkers van Caparis ligt in jouw handen.Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor medewerkers die vragen hebben over hun salaris, verlofregistratie of andere HR-gerelateerde zaken. Je verwerkt de verlof- en ziekteverzuimadministratie en zorgt voor de bijbehorende rapportages. Een onderdeel van jouw opdracht wordt de voorbereiding en uitvoering van de jaarafsluitingswerkzaamheden in december 2025. Dit vraagt om jouw expertise en ervaring om alles foutloos af te ronden voordat het nieuwe AFAS-systeem in januari operationeel wordt.

Eisen

  • Kennis van ADP
  • Kennis van Nederlandse arbeids- en sociaalverzekeringswetgeving
  • Ervaring met jaarafsluitingen en complexe salarisstructuren
  • Zelfstandig werkend en in staat om snel te schakelen
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in Nederlands
  • Kennis van verschillende cao's en beloningssystemen
  • Ervaring met rapportage-tools (Excel)
  • Ervaring met het zelfstandig voeren van een salarisadministratie
  • MBO niveau 4 / HBO

Wensen en competenties

Wensen

    Competenties

      Organisatie en team

      De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 24 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

      Gespreksinformatie

      Niet bekend

      Overige informatie

      Benodigd aantal professionals:

      uren:24,tarief: € 100,00

      Meer informatie
      Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
      Help
      Contact
      Help
      Hoe werkt het?
      Veelgestelde vragen
      Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
      Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
      Opdracht Adviseur Nina de Jong
      Nina de Jong
      Opdracht Adviseur