Adviseur - Nijkerk

Stadsspui 1, 3752 CL Bunschoten-Spakenburg

Sluit over 3 dagen
105 32 Utrecht

Begindatum:

9 jun 2025

Einddatum:

5 sept 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 mei 2025

 Adviseur  OOV, specialisatie ondermijning - Gemeente Nijkerk

  • 32 uur per week

  • Periode opdracht:  3 maanden

  • Startdatum: z.s.m.

Over gemeente Nijkerk
Nijkerk is een groeiende gemeente. Een dynamische gemeente met ruim 45.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 450 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

De organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders, met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Werk je bij ons dan kun je rekenen op ruimte voor jouw talent en een uitdagende werkomgeving. Net als de gemeente is de organisatie ook flink in beweging; jouw ontwikkeling, loopbaan en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als een goed gesprek met je leidinggevende en een fijne werksfeer.

Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Voor ons team Veiligheid (OOV, Vergunningverlening, Handhaving) zoeken wij een ervaren en beleidsmatig sterke adviseur Openbare Orde en Veiligheid  met een specialisatie op het thema ondermijning.

Wat ga je doen ?
Als adviseur  met specialisatie ondermijning ben je de spil in het vorm en inhoud geven aan het tegengaan van ondermijning. Je belangrijkste taken omvatten:

  • Toezicht houden op ondermijning en het voorkomen van misbruik van gemeentelijke vergunningen en subsidies;

  • Begeleiden van projecten zoals de aanpak van ongewenste permanente bewoning van vakantieparken en het tegengaan van ondermijning in de zorg;

  • Ontwikkelen van beleidsregels, plannen en bewustwordingscampagnes voor zowel collega’s als inwoners;

  • Signaleren van risico's en implementeren van preventieve maatregelen in samenwerking met partners;

  • Leiden van ondermijning overleggen en fungeren als regisseur in RIEC-casussen;

Functie-eisen:
Je bent in staat om overzicht te bewaren in een hectische omgeving en zoekt actief de samenwerking op. Deze eigenschappen, gecombineerd met een positieve instelling en energieke werkhouding, maken jou tot een waardevolle aanvulling op ons team.

Daarnaast beschik je over:

  • Een relevante juridische opleiding op minimaal HBO-niveau;

  • Minimaal 3 jaar ervaring in de overheidssector op het gebied van openbare orde en veiligheid;

  • Uitstekend analytisch denkvermogen en de capaciteit om secuur te werken, zelfs onder druk;

  • Aantoonbare sterkte in mondelinge en schriftelijke communicatie;

  • Uitstekende adviesvaardigheden, overtuigingskracht en het vermogen om op het juiste moment initiatief te tonen;

  • Flexibiliteit om in crisissituaties buiten reguliere werktijden beschikbaar te zijn.

  • Aantoonbare kennis en ervaring in het strategisch adviseren in een gemeentelijke organisatie;

  • Een antenne voor politieke/bestuurlijke gevoelige onderwerpen en weet daar naar te handelen

  • je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.

Competenties:

  • Integrale blik en in scenario’s denken

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden

  • Daadkrachtig en besluitvaardig

  • Proactief en resultaatgericht

  • Een verbinder

  • Integer

Verder zien wij graag dat je als medewerker:

  • nieuwsgierig blijft en in ontwikkeling wilt zijn.

  • de samenwerking zoekt en zelfstandig je taken oppakt.

  • kritisch durft te zijn en feedback geeft en ontvangt.

Opzet opdracht
We starten met een tijdelijke aanstelling van 32 uur voor 3 maanden, waarbij aanpassing tijdens en/of verlenging tot de mogelijkheden behoort.


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur