Stadsspui 1, 3752 CL Bunschoten-Spakenburg
Begindatum:
9 jun 2025Einddatum:
5 sept 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
26 mei 2025Adviseur OOV, specialisatie ondermijning - Gemeente Nijkerk
32 uur per week
Periode opdracht: 3 maanden
Startdatum: z.s.m.
Over gemeente Nijkerk
Nijkerk is een groeiende gemeente. Een dynamische gemeente met ruim 45.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 450 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.
De organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders, met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Werk je bij ons dan kun je rekenen op ruimte voor jouw talent en een uitdagende werkomgeving. Net als de gemeente is de organisatie ook flink in beweging; jouw ontwikkeling, loopbaan en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als een goed gesprek met je leidinggevende en een fijne werksfeer.
Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.
Voor ons team Veiligheid (OOV, Vergunningverlening, Handhaving) zoeken wij een ervaren en beleidsmatig sterke adviseur Openbare Orde en Veiligheid met een specialisatie op het thema ondermijning.
Wat ga je doen ?
Als adviseur met specialisatie ondermijning ben je de spil in het vorm en inhoud geven aan het tegengaan van ondermijning. Je belangrijkste taken omvatten:
Toezicht houden op ondermijning en het voorkomen van misbruik van gemeentelijke vergunningen en subsidies;
Begeleiden van projecten zoals de aanpak van ongewenste permanente bewoning van vakantieparken en het tegengaan van ondermijning in de zorg;
Ontwikkelen van beleidsregels, plannen en bewustwordingscampagnes voor zowel collega’s als inwoners;
Signaleren van risico's en implementeren van preventieve maatregelen in samenwerking met partners;
Leiden van ondermijning overleggen en fungeren als regisseur in RIEC-casussen;
Functie-eisen:
Je bent in staat om overzicht te bewaren in een hectische omgeving en zoekt actief de samenwerking op. Deze eigenschappen, gecombineerd met een positieve instelling en energieke werkhouding, maken jou tot een waardevolle aanvulling op ons team.
Daarnaast beschik je over:
Een relevante juridische opleiding op minimaal HBO-niveau;
Minimaal 3 jaar ervaring in de overheidssector op het gebied van openbare orde en veiligheid;
Uitstekend analytisch denkvermogen en de capaciteit om secuur te werken, zelfs onder druk;
Aantoonbare sterkte in mondelinge en schriftelijke communicatie;
Uitstekende adviesvaardigheden, overtuigingskracht en het vermogen om op het juiste moment initiatief te tonen;
Flexibiliteit om in crisissituaties buiten reguliere werktijden beschikbaar te zijn.
Aantoonbare kennis en ervaring in het strategisch adviseren in een gemeentelijke organisatie;
Een antenne voor politieke/bestuurlijke gevoelige onderwerpen en weet daar naar te handelen
je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
Competenties:
Integrale blik en in scenario’s denken
Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
Daadkrachtig en besluitvaardig
Proactief en resultaatgericht
Een verbinder
Integer
Verder zien wij graag dat je als medewerker:
nieuwsgierig blijft en in ontwikkeling wilt zijn.
de samenwerking zoekt en zelfstandig je taken oppakt.
kritisch durft te zijn en feedback geeft en ontvangt.
Opzet opdracht
We starten met een tijdelijke aanstelling van 32 uur voor 3 maanden, waarbij aanpassing tijdens en/of verlenging tot de mogelijkheden behoort.