Wie zijn wij BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Hieraan wordt gewerkt vanuit 4 units:
Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)
Natuurinformatie en Natuurbeheer
GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen
Stikstof en Natura 2000
Wat ga je doen
De opdracht bestaat uit twee hoofdonderdelen:
Portaal Atlas Veiligheid (PAV)
Eind 2024 is de Landelijke Signaleringskaart geïntegreerd in de Atlas van de Leefomgeving, specialisten (van provinciën) maken gebruik van de PAV. Om te blijven voorzien in de informatiebehoefte van de (provinciale) EV-specialisten zijn afspraken in het TOIV afgestemd en deze worden gemonitord. IPO is een stakeholder in het informatieproduct: provinciën zijn bevoegd gezag voor de Seveso-inrichtingen. Provinciën hebben daardoor behoefte aan betrouwbare data en handige functionaliteiten via deze viewer. Jij levert daarom: - Advies over de doorontwikkeling van de PAV (in een Agile proces). - inbreng in, door deelname aan, de PAV-werkgroep. - Advies over en bijdragen aan de organisatie van de gebruikersdag op 16 september 2025. - Aanbevelingen op basis van gebruikersinput.
2. Populatieservice
Het beheer van de populatieservice door BIJ12 wordt geëvalueerd voor besluitvorming over definitief beheer. Afhankelijk van de uitkomst van de evaluatie zijn er twee scenario’s en daarom worden van jou de volgende bijdragen en resultaten verwacht: Scenario 1: Overdracht aan nieuwe beheerder - verkennende gesprekken met potentiële beheerders en gebruikers. - een overdrachtsplan en een plan (van aanpak) voor structureel beheer door de nieuwe beheerder inclusief tijdlijn en governance. - besluitvormingsnotitie en advies voor het IPO-bestuur.
Scenario 2: Structureel beheer bij BIJ12 - een plan (van aanpak) voor structureel beheer door BIJ12, inclusief governance en meerjarenbegroting. - coördineren en begeleiden van het proces om te komen tot afspraken en contract. - besluitvormingsnotitie en advies voor het IPO-bestuur. - een werkgroep voor inhoudelijke ontwikkeling en begeleiding, in overleg met BIJ12. - afstemming met RIVM en andere stakeholders en communicatie met gebruikers.
Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).
8 uur gemiddeld per week Optie tot verlenging van 2 x 6 maanden
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.