Beheerder Verkeer

Gemeente Baarn

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 16 - 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

20 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente zoekt een verkeerskundige met ervaring in zowel operationele meldingsafhandeling als het structureel verbeteren van werkprocessen binnen het team Verkeer. De ideale kandidaat helpt het team toe te groeien naar meer effectiviteit en minder ad-hoc werkzaamheden, onder andere door de inzet van praktische agile principes en slimme tooling. Hiermee wordt ruimte gecreëerd voor strategischere opgaven en het beter aansluiten op ambities uit de Mobiliteitsvisie.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare werkervaring met applicatiebeheer van het systeem Greenpoint, voor het beheren van verkeerskundige objecten zoals straatmeubilair en bebording.

  3. Aantoonbare werkervaring met procesverbeteringen binnen het vakgebied verkeer, met inzet van methodieken als Lean, Kanban of Scrum.

  4. Aantoonbare werkervaring met saneren van overbodige verkeersborden, onderbouwd met data uit inspectie-/assetmanagementsystemen en visualisatietools zoals PowerBI.

  5. Aantoonbare werkervaring met inwonerscontact en meldingsafhandeling bij een gemeente met maximaal 25.000 inwoners,

  6. Aantoonbare werkervaring met het maken van visuele kaarten of dashboards voor verkeerskundige- en/of assetmanagement vraagstukken.

  7. Beschikbaar per uiterlijk 1 juli 2025

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met werken bij een gemeente (50 punten).

  2. Beschikbaar voor 16 - 24 uur per week; (25 punten)

  3. Aantoonbare werkervaring met Office 365 en het werken met een zaaksysteem; benoem dit duidelijk in het cv. (25 punten)

Competenties

  • Samenwerken

  • Verbindingen leggen tussen meldingen

  • Communicatief vaardig

  • Plannen en organiseren

  • Resultaatgericht

  • Duidelijk en gestructureerd werken

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8/9.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg)
Is hybride werken mogelijk:  in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 20 juli bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Baarn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Baarn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur