thumbnail
thumbnail

Medewerker handhaving bouwen en wonen

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
18 Utrecht

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

1 okt 2024

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

6 jun 2024

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
Als gemeentelijk toezichthouder voer je controles uit met betrekking tot bouw-, verbouw- en sloopactiviteiten (Wabo) en het juiste gebruik van gronden en gebouwen in overeenstemming met het bestemmingsplan. Verder houd je toezicht op de naleving van andere regelingen zoals de Algemene Plaatselijke Verordening, de Verordening Fysieke Leefomgeving Baarn en voor evenementenvergunningen.

Je signaleert overtredingen en spreekt de overtreder aan, treedt verbaliserend op en verzorgt met je juridische collega’s de administratieve afhandeling. Ook onderzoek je signalen en/of klachten over het naleven van wet- en regelgeving met betrekking tot de fysieke leefomgeving, zoals overlast door bouw- en sloopwerkzaamheden, gebruik van bouwwerken en/of terreinen en stookoverlast. Je rapporteert je bevindingen, meldt overtredingen en begeleidt de verdere afhandeling.

De medewerker handhaving Bouwen en Wonen:

  • Voert de regelingen uit voor bouwen, wonen, RO, dorpsvernieuwing;

  • Coördinatie voor beoordeling tekeningen en berekeningen;

  • Is verantwoordelijk voor het bouw- en woningtoezicht op de verleende vergunningen;

  • Toetst afwijkingen van de omgevingsvergunning en signalementen aan wet- en regelgeving;

  • Controleert signalementen van overtredingen, illegale bouwwerken en strijdig gebruik van bouwwerken en terreinen;

  • Onderhoudt externe contacten;

  • Verstrekt mondelinge en schriftelijk informatie aan collega’s en externen;

  • Assisteert bij overige werkzaamheden van de afdeling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder WABO bij een gemeentelijke overheid;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van bouwkunde;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2024;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van bouwkunde (30 punten);
5. Afgeronde cursus ABW I (25 punten);
6. Afgeronde cursus ABW 2 (15 punten);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder WABO bij een gemeentelijke overheid (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Powerbrowser (20 punten).

Competenties

  • Je bent collegiaal en enthousiast en je hebt een klant- en servicegerichte instelling;

  • Je werkt efficiënt;

  • Je bent tactvol, assertief en je bent representatief;

  • Je bent flexibel inzetbaar;

  • Je bezit goede contactuele eigenschappen;

  • Je hebt ervaring met het werken met een zaaksysteem;

  • Je hebt kennis van en ervaring in het adviseren van het bestuur/burgemeester;

  • Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat;

  • Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen;

  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit;

  • Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gefactureerd uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 14 juni 2024 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 13 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Medewerker handhaving bouwen en wonen die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.