Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland
Begindatum:
2 sept 2024Einddatum:
2 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
16 aug 2024Organisatie
De gemeente Baarn zoekt tijdelijk een Financieel Coördinator P&C. Bij de gemeente Baarn richten wij ons op drie kernwaarden, namelijk: samenwerken, duidelijk en verbindend. De gemeente Baarn is een mensgerichte organisatie, kleinschalig, met korte lijnen en met mooie complexe financiële dossiers in de volle breedte.
Als coördinator ondersteun je de organisatie, management en bestuur op het gebied van bedrijfsvoering en financiën. Specifiek doe je dit voor de uitvoering en verdere optimalisatie van uitvoering van de P&C-cyclus.
Opdracht
Je versterkt het team Financieel Beleid als coördinator P&C. Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het ondersteunen van collega financieel adviseurs.
Concreet:
Leidt en coördineert het opstellen van de gemeentelijke begroting, meerjarenplannen en jaarrekeningen in samenspraak met diverse stakeholders;
Organiseert en faciliteert overleggen en bijeenkomsten met betrokken partijen om input te verzamelen en afstemming te bereiken voor de planning & control cyclus;
Monitort de voortgang van de planning & control cyclus en bewaakt de deadlines, kwaliteit en volledigheid om tijdige oplevering van relevante documenten te garanderen;
Coördineert de vertaling van het gemeentelijk beleid naar financiële kaders en doelstellingen binnen de P&C cyclus;
Evalueert de effectiviteit en efficiëntie van de planning & control cyclus en doet verbetervoorstellen ter optimalisatie van het proces voor 2025;
Je draagt zorg voor een adequate informatievoorziening naar bestuur, management en organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur/coördinator P&C bij een gemeente;
2. Uiterlijk beschikbaar per 2 september 2024;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën of bedrijfseconomie;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van financiën of bedrijfseconomie; (10 punten)
5. Aantoonbare kennis van het BBV en financiële vraagstukken bij de overheid (benoem duidelijk in het cv); (35 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met procesverbetering op financieel gebied met name van de P&C producten; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met het opstellen van beleidsnota’s en bestuurlijke informatievoorziening (leidinggevende/wethouder). (25 punten)
Competenties
Klantgericht: je verdiept je in de behoeften en uitdagingen van de afdelingen die je adviseert en sluit daarbij aan in je advisering, dit doe je proactief;
Betrouwbaar: je komt afspraken na, werkt nauwkeurig en kwaliteitsgericht;
Analytisch: je ziet mogelijkheden tot verbetering van prestaties en doet actief feitelijk onderbouwde verbetervoorstellen;
Communiceren: je bent duidelijk in je communicatie - in gesprekken, analyses en adviezen;
Verbinden: je bent in staat om in verbinding te komen met mensen en deze in beweging te krijgen, je legt verbindingen over dossiers, teams en afdelingen heen;
Politiek-bestuurlijk sensitief: in staat om verschillende belangen en risico’s goed in te schatten en af te wegen;
Eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid voor resultaat en biedt tegelijkertijd ruimte aan anderen.
Functieschaal/tarief
Een maximum uurtarief van € 105,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon - werk en fee Flextender.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in overleg op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 27 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.