Senior Boekhouder

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 20-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

31 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je gaat meewerken aan het verder implementeren van de werkwijzen rond het nieuwe financiele systeem iFinancien van PinkRoccade. Dit systeem is nieuw voor de organisatie en sinds januari 2025 operationeel. Je kijkt samen met collegas hoe de gemeente De Bilt de administratieve processen en het rekenschema zo optimaal mogelijk kan inrichten. Je geeft trainingen aan medewerkers voor het werken met het nieuwe financiele systeem en je zorgt samen met de andere senior medewerker dat de administratie bij en getrouw is.

Je verzorgt o.a.:

  • Verdere optimalisatie van het debiteurenproces en de aansluitingen met subadministraties;
  • Complexe memoriaal boekingen;
  • Dat de boekingen vanuit de subadministraties aansluiten met de boekingen in het financieel systeem;
  • Tijdige facturatie van opbrengsten;
  • De communicatie richting de budgetbeheerders met betrekking tot de afhandeling van hun werkvoorraad;
  • De afstemming met de allround medewerkers financieelbeheer over de planning en uitvoering van hun werkzaamheden en ondersteund daarbij waar nodig.

Nadat de inrichting is gekozen help je bij de implementatie, verzorg je trainingen en maak je beschrijvingen van werkinstructies en werkafspraken.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van financien of bedrijfsadministratie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als boekhouder binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 voor minimaal 20 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als senior administratief medewerker/ medewerker grootboek/boekhouder in gemeentelijke organisaties waarbij ervaring met jaarafsluiting en het opstellen van balansdossiers uit het cv blijkt (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het maken van aansluitingen met subadministraties en het opstellen van memoriaal boekingen in een gemeentelijke werkomgeving (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met iFinancien (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten van gemeentelijke administraties (20 punten).

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Gemeente De Bilt telt ruim 43.000 inwoners en wordt gevormd door zes dorpen: Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandse Rading en Westbroek. Bijzonder aan de gemeente is de groene ligging in een stedelijke regio. Met de ambitie om een economisch, sociaal en ecologisch topklimaat te scheppen, werken ruim 230 medewerkers van de gemeente continu aan een leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender De Bilt. Een gemeente waar het voor mensen nog fijner wonen, werken en recreëren is. Kijk op onze Youtube om te zien wat Gemeente De Bilt nog meer te bieden heeft.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja; nadrukkelijk niet alleen digitaal, opdracht vereist dat medewerker ook fysiek aanwezig is in de organisatie.

Voor de zzp'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur