Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Hoofd Financiën Stadsbedrijven

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 12 dagen
145 Utrecht

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

1 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Hoofd Financien ben je onder andere verantwoordelijk voor:

  • Je bent verantwoordelijk voor de Stadsbedrijven brede financien, waaronder de uitvoering van de gehele planning & control-cyclus.
  • Je geeft leiding aan een team van zo'n twintig professionals en je bent daarin in staat het team te motiveren en te coachen.
  • Je neemt en geeft verantwoordelijkheid en kunt zonder jezelf in de details te verliezen professionals aansturen en de gewenste doelen realiseren.
  • Je bent onderdeel van het MT van Bedrijfsvoering en daarin toon je niet alleen eigenaarschap voor de prestaties van jouw afdeling, maar voel je je minstens zo verantwoordelijk voor het organisatie brede resultaat.
  • Het MT Bedrijfsvoering bestaat onder andere uit HR, Inkoop- en contractmanagement, IPM, Communicatie en de ondersteuning.
  • De samenwerking helpen bevorderen met de interne klanten (afdelingen) en ook met de collega's uit het MT Bedrijfsvoering
  • Je denkt en werkt graag mee met het continue verbeteren van de afdeling.
  • Je brengt de ideeen/concept plannen die er zijn naar een volgende fase, en zorgt er voor dat de dienstverlenging van Financien op een hoger niveau komt.

Eisen

  • Een WO werk- en denkniveau, en ervaring in de richting van Controlling, Accountancy of Bedrijfseconomie en kennis van financiele processen;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als leidinggevende van een (Finance) team;
  • Ervaring met project- en verandermanagement;
  • Visie en vertaalt deze naar strategische en tactische (organisatie)doelen;
  • Een helicopterview, koers en ambitie voor voortdurende verbetering van (financiele)processen en de kwaliteit van de uitvoering;

Wensen en competenties

Wensen

  • Communicatiekracht en Resultaatgericht: je bent analytisch sterk en met jouw overtuigingskracht ben je in staat je doelen te bereiken.
  • Samenwerken & Coachen: Je verbindt, je bent proactief, je toont lef en je beschikt over een sterk zelfreflectie vermogen.
  • Proactief en neemt Initiatief: Je bent zelf startend, oplossingsgericht en hebt een hands-on mentaliteit. In een dynamische en veranderende organisatie weet je structuur te brengen en te houden.
  • Flexibel en omgevingsbewust: Je bent flexibel, schakelt snel en makkelijk en je weet je weg te vinden in een context die niet altijd uitgekristalliseerd is.

Organisatie en team

Stadsbedrijven staat garant voor een betrouwbare dienstverlening aan onze inwoners. We zijn dagelijks zichtbaar in de stad. Ons werk kent een complexe logistiek en veel klantcontacten. Digitale hulpmiddelen en innovaties zijn hierbij niet meer weg te denken. We staan voor grote en inspirerende uitdagingen. Wij zijn de stadsmakers met hart voor de stad.

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn gepland in de loop van de week van 18 augustus. We nemen contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. De vaste standplaats voor deze opdracht is op de Tractieweg.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur