thumbnail
thumbnail

Financieel Adviseur

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100
28-36 Utrecht

Begindatum:

12 jul 2024

Einddatum:

12 okt 2024

Uren per week:

28-36

Publicatiedatum:

4 jul 2024

Organisatie
De gemeente Baarn zoekt tijdelijk een Financieel Adviseur. Bij de gemeente Baarn richten wij ons op drie kernwaarden, namelijk: samenwerken, duidelijk en verbindend. De gemeente Baarn is een mensgerichte organisatie, kleinschalig, met korte lijnen en met mooie complexe financiële dossiers in de volle breedte.

Als adviseur adviseer je aan de organisatie, management en bestuur op het gebied van bedrijfsvoering en financiën. Specifiek doe je dit op aandachtsgebieden als openbare ruimte en Ruimtelijke Ordening (Omgevingswet, IBOR, GRP, Maatschappelijk vastgoed). Daarnaast draagt je bij aan de uitvoering van de P&C-cyclus. 

Opdracht
Je versterkt het team Financieel Beleid als financieel adviseur. Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het ondersteunen van collega financieel adviseurs.

Concreet:

  • Je draagt bij aan de totstandkoming van de planning & control producten;

  • Je maakt prognoses en stelt (financiële) scenario’s op;

  • Je adviseert over de financiële impact van beleidskeuzes op de beleidsgebieden op openbare ruimte en Ruimtelijke Ordening (IBOR, GRP).

  • Je draagt zorg voor een adequate informatievoorziening naar bestuur, management en organisatie;

  • Je draagt bij aan het opstellen van financiële beleidsnota’s;

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur binnen het fysiek domein van een gemeente.
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2024.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van Financiën of bedrijfseconomie (15 punten);
4. Aantoonbare kennis van het BBV en financiële vraagstukken bij de overheid op openbare ruimte en Ruimtelijke Ordening (IBOR, GRP). (duidelijk benoemd in het CV) (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke planning & control cyclus (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente op het gebied van maatschappelijk vastgoed en omgevingswet, (leidinggevende / wethouder) (20 punten).

Competenties

  • Klantgericht: je verdiept je in de behoeften en uitdagingen van de afdelingen die je adviseert en sluit daarbij aan in je advisering, dit doe je proactief;

  • Betrouwbaar: je komt afspraken na, werkt nauwkeurig en kwaliteitsgericht;

  • Analytisch: je ziet mogelijkheden tot verbetering van prestaties en doet actief feitelijk onderbouwde verbetervoorstellen;

  • Communiceren: je bent duidelijk in je communicatie - in gesprekken, analyses en adviezen;

  • Verbinden: je bent in staat om in verbinding te komen met mensen en deze in beweging te krijgen, je legt verbindingen over dossiers, teams en afdelingen heen;

  • Politiek-bestuurlijk sensitief: in staat om verschillende belangen en risico’s goed in te schatten en af te wegen;

  • Eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid voor resultaat en biedt tegelijkertijd ruimte aan anderen.

Functieschaal/tarief
Deze functie is ingedeeld in een uurtarief van: €100 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in overleg op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 juli 2024, om 14:00 en 15:00 uur, en dinsdag 16 juli om 10:300 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 juli 2024bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp´er

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl of met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Financieel Adviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.