thumbnail
Projectmedewerker Sociaal Domein/Participatiewet

Alphen aan den Rijn

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sociaal Domein
Sluit over 5 dagen
Geen maximum
32 tot 36 uur Zuid-Holland

Publicatiedatum:

06-08-2022

Sluitingsdatum:

16-08-2022

Begindatum:

01-09-2022

Einddatum:

-

Uren per week:

32 tot 36 uur

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening.
Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
De gemeente Alphen aan den Rijn ondersteunt middels de uitvoering van diverse regelingen, waaronder de Participatiewet, de inwoners van Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. De uitvoering van de Participatiewet c.a. ligt in handen van het team Inkomen met circa 35 medewerkers. In de dagelijkse coördinatie van dit team en de uitvoering van projecten spelen de vier senioren een belangrijke rol. In verband met inzet op (tijdelijke) andere taken is de beschikbare capaciteit aan senioren tijdelijk verlaagd. Daarom wordt gezocht naar een projectmedewerker die een aantal projecten van hen kan overnemen, op enthousiaste wijze kan trekken en zelfstandig tot een goed eindresultaat kan brengen.
Voor deze opdracht is het essentieel dat de kandidaat zich de materie snel eigen kan maken en de weg goed weet te vinden in wet- en regelgeving. Een kandidaat die van nature samenwerkingsgericht is en snel overzicht heeft. Ervaring in een soortgelijke functie is een pre. Vanwege beperkte interne mogelijkheden voor begeleiding, is het noodzakelijk dat de leverancier coaching on the job geeft.    

Hooftaken:
Je bent werkzaam bij het Serviceplein en ondersteunt de senioren binnen het team Inkomen door van hen een aantal projecten over te nemen. Voor deze projecten draag jij de projectverantwoordelijkheid. Je ontvangt waar mogelijk de reeds beschikbare projectinformatie. De mate van detaillering hiervan zal per project sterk kunnen verschillen. Je bent in staat het project op te starten, conform de planning te laten verlopen en tot een goed eind te brengen. Je werkt daarbij samen met de senioren, de teamleiders, beleidsmedewerkers en anderen. Je bent in staat te bepalen wat je nodig hebt voor een succesvol verloop van het project en weet dit binnen de organisatie beschikbaar te krijgen. Je hebt oog voor wat zich binnen het Sociaal Domein afspeelt en weet dit te vertalen naar mogelijke invloed op de onder jou vallende projecten. De werkzaamheden vinden gedeeltelijk thuis en gedeeltelijk op kantoor plaats. Jij bent hierin flexibel. Je beschikt zelf over een goed werkende laptop en mobiele telefoon. Vakanties zijn altijd in overleg en zal altijd in afstemming met de rest van het team zijn. Je bent een vlotte leerling en je maakt jezelf snel bekend met de systemen (o.a. SuiteWIZ)

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde WO opleiding; 
2. Aantoonbare werkervaring als projectmedewerker en/of adviseur;
3. Beschikbaar per 1 september 2022;
4. Aantoonbaar voorzien in deskundige coaching on the job, door leverancier.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Afgeronde diploma op sociaal domein en/of public overheid (50 punten);
6. Aantoonbare ervaring met coaching on the job vanuit de leverancier (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met verschillende projecten ( 20 punten);

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;

  • Zelfstandigheid;

  • Flexibiliteit;

  • Resultaatgericht;

  • Accuraat;

  • Empathisch vermogen;

  • Samenwerkingsgericht (ook op afstand).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. HR21 Beleidsuitvoering II

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 augustus 2022 van 11:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectmedewerker Sociaal Domein/Participatiewet die deze organisatie zoekt?