Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 okt 2024Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
14 mrt 2024Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
Ter versterking van het Team Projecten Openbare Ruimte zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider. Team Projecten Openbare Ruimte bestaat uit 40 vaste medewerkers en een flexibele schil, bestaande uit projectleiders, ontwerpleiders, directievoerders, toezichthouders en (project)ondersteuning.
Team Projecten Openbare Ruimte is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. Projecten in de openbare ruimte worden steeds complexer door de verschillende opgaven en vraagstukken die in de projecten samenkomen. Denk daarbij aan leefbaarheid, mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, energietransitie en assetmanagement. Daarnaast bereiden wij ons voor op de komst van o.a. de Omgevingswet en zitten wij in de transitie naar Gebiedsgericht Werken. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact.
Als projectleider openbare ruimte ben je integraal verantwoordelijk voor de realisatie van civiel- en cultuurtechnische projecten in de openbare ruimte. Je werkt professioneel en projectmatig en je beheerst het vak van projectmanagement uitstekend. Je werkt nauw samen met je opdrachtgevers, je adviseert hen over het project en zorgt voor een goede opdrachtformulering. Je bent de centrale schakel in de samenwerking met interne en externe stakeholders. Je bent de regisseur in participatieprocessen en het aanspreekpunt voor inwoners. Je bent daarbij ook verantwoordelijk voor de communicatie intern en extern, inclusief het tijdig informeren van het lijnmanagement.
Meer inhoudelijk ben je in de rol van projectleider o.a. verantwoordelijk voor de organisatie, coördinatie, planning, ramingen, contractvorming, controle en de veiligheid van de projecten die je leidt. Je bewaakt continu de kwaliteit, planning, het budget en de risico’s van de projecten.
Wie ben je?
Je bent een verbinder, je luistert goed en je communiceert helder. Je leidt een projectteam met enthousiasme en je weet de projectteamleden betrokken te houden en te coachen daar waar het nodig is. Je bent creatief, pragmatisch en resultaatgericht. Je weet tegenstrijdige belangen en standpunten samen te brengen tot reële en gedragen oplossingen, binnen de vastgestelde kaders. Je kan strategisch denken en handelen. Bij de stappen die je zet heb je ook oog voor de politiek-bestuurlijke context waarbinnen je opereert en de maatschappelijke impact. Je weet wanneer je wat moet communiceren en hoe je verwachtingen zowel intern als extern moet managen.
Wat vragen wij?
Je beschikt over tenminste een afgeronde HBO opleiding en je hebt kennis en ervaring met de specifieke werkzaamheden van het team en civieltechnische werken. Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met projectmanagement en verschillende contactvormen (o.a. UAV en UAVgc). Ook heb je ervaring met Systeemgerichte Contractbeheersing en ervaring met functioneel specificeren. Aantoonbare ervaring met werken in een omgeving met slappe bodem /zettingsgevoelig gebied
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectleider Openbare Ruimte.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting civiele techniek (10 punten).
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Projectleider Civiele techniek Openbare Ruimte (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met verschillende contactvormen (o.a. UAV en UAVgc) (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Systeemgerichte Contractbeheersing en werkervaring met functioneel specificeren (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met werken in een omgeving met slappe bodem /zettingsgevoelig gebied (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het regisseren van participatietrajecten (15 punten).
Competenties
- klantgericht
- integraal kunnen werken
- creatief
- communicatief vaardig
- verantwoordelijk
- zelfstandige oordeelsvorming
- kunnen regisseren
- samenwerkingsgericht
- resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 maart 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.