Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Organisatie
Alphen aan den Rijn groeit de komende jaren sterk. Dat betekent dat we de professionaliteit die bij een 100.000+ gemeente hoort, in rap tempo moeten ontwikkelen en verankeren in onze processen. Met goede, gemotiveerde professionals werken we aan goede dienstverlening aan onze inwoners. Tegelijkertijd zijn we bezig met het aanbrengen van structuur en het op orde brengen van processen, om in control te komen in tijden van verandering. Een ambitieus college maakt de uitdaging compleet.
Het Serviceplein biedt eerstelijns dienstverlening aan alle inwoners vanuit de gedachte van brede toegang en integrale dienstverlening. Vanuit de vakteams wordt aan inwoners ondersteuning verleend op het gebied van alle regelingen vallend onder de participatiewet, schuldhulpverlening en geldzaken, meervoudige casuïstiek volwassenen en jongeren tot 27 jaar, leerlingzaken, inburgering, huisvesting statushouders, nazorg (ex)gedetineerden en de uitvoering van kort lopende regelingen. Tevens is het Bedrijfsbureau Sociaal Domein gepositioneerd binnen het Serviceplein. De sector bestaat in totaal uit zeven vakteams en met bijna 200 bevlogen collega’s.
Het Serviceplein werkt nauw samen met andere uitvoeringsorganisaties en ketenpartners in het veld en met sociaal beleid en andere onderdelen binnen de gemeente. Samen werken we aan bestaanszekerheid, gelijke kansen en gezond leven voor onze inwoners.
Opdracht
In 2025 wordt de nieuwe organisatiestructuur ingevoerd met vaste collega’s. Het doel van de Kwartiermaker is om deze verandering zo goed mogelijk te faciliteren en het Serviceplein te positioneren. We zoeken we een Kwartiermaker voor het Serviceplein die de verantwoordelijk is voor het Serviceplein, bestaande uit verschillende (vak)teams. De Kwartiermaker draagt zorgt voor de kwaliteit van de dienstverlening aan onze inwoners en voor de doorontwikkeling van het Serviceplein. Belangrijke aandachtspunten daarbij zijn de positionering van het Serviceplein in relatie tot externe ketenpartners en de verbinding tussen beleid en uitvoering. De Kwartiermaker zorgt voor integraliteit en rolduidelijkheid, voor het verder op orde brengen van inrichting en processen, en voor inzicht en overzicht in budgetten en sturing op formatie.
Als Kwartiermaker ben je voor het Serviceplein als ambassadeur het gezicht naar buiten en naar binnen. Je vertegenwoordigt het Serviceplein in het MT Sociaal Domein, richting bestuur en directie, richting sociale partners in de keten en in ons regionale netwerk.
We zoeken een inspirerende, strategische en besluitvaardige Kwartiermaker met ruime ervaring in gemeentelijke uitvoering om het Serviceplein op integrale wijze en (in)richting te geven in deze tijd van verandering. Dat resulteert in het strategisch verbinden van het Serviceplein met gemeentelijke opgaven, doelstellingen en maatschappelijke vraagstukken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als kwartiermaker van uitvoeringsgerichte teams in het sociaal domein binnen een gemeente;
2. Aantoonbare werkervaring met verbetering van de dienstverlening aan de inwoners op het gebied van bestaanszekerheid en gelijke kansen;
3. Maximum tarief € 135,00 per uur, inclusief reiskosten en parkeerkosten en exclusief BTW.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal Hbo-bachelor niveau (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij in een politiek-bestuurlijke context bij een gemeente – benoem dit duidelijk in het CV (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als kwartiermaker van uitvoeringsgerichte teams in het gemeentelijk sociaal domein (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het aanbrengen van verbinding tussen beleid en uitvoering (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met team- en organisatieontwikkeling (benoem dit duidelijk in het CV) (15 punten);
9. Beschikbaar per uiterlijk 15 januari 2025 voor 32 tot 36 uur per week (5 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Warm-zakelijke instelling
Analytisch sterk
Daadkrachtig en resultaatgericht
Verbindend en samenwerkingsgericht
Open, duidelijke en toegankelijke communicatiestijl
Politiek sensitief
Oog voor sociaal en maatschappelijke belangen
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 14 van de CAO Gemeenten.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg (hybride werken is mogelijk)
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 7 januari 2025 van 14:00-17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 6 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 december 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 2 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 3 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.