Inburgeringsconsulent

Willibrordplein 1, 5131 AV Alphen, Nederland

Sluit over 8 dagen
85 24 Noord-Brabant

Begindatum:

20 jun 2025

Einddatum:

19 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

10 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Kijk voor meer informatie over de ABG-organisatie op www.abg.nl.

Even voorstellen.
Wij zijn een organisatie die maar liefst werkt voor drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Hiermee onderscheiden we ons in de markt; één ambtelijke organisatie waaronder de drie gemeenten zelfstandig blijven. Dat brengt een extra dynamiek met zich mee! Het werken voor drie gemeenten biedt veel kansen én uitdagingen.

Als je bij ons aan de slag gaat, krijg je ongeveer 400 collega’s. In onze organisatie is iedereen die je nodig hebt bereikbaar en benaderbaar. Binnen de ABG-organisatie nodigen we je uit om mee te denken, je verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.

Omschrijving van de opdracht
Statushouders in de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen (ABG) blijven, net als landelijk gezien, lang afhankelijk van de bijstand. Dit is niet goed voor henzelf en voor de samenleving. Als klantmanager ben jij de contactpersoon voor de statushouders en gezinsmigranten in de gemeenten Alphen-Chaam en Baarle-Nassau. Jij houdt het overzicht van alle interventies op alle leefgebieden rondom de statushouder en zijn/haar gezin. Vanaf het moment dat een statushouder gekoppeld is aan onze gemeente ondersteun jij hem/haar om zelf regie te nemen over zijn/haar leven. Daarnaast begeleid je hen in het afgesproken inburgerings- en participatietraject. Je werkt hierbij samen met externe partners zoals Refugee Team, Dorpsteams en interne collega’s van het sociaal domein.

Naast deze ketenaanpak, hebben we een grote groep statushouders die van de bijstand afhankelijk is én die nog ver van de arbeidsmarkt staat. Een groot deel van deze groep zit aan het eind van hun inburgering of heeft deze al afgerond. Hierdoor komen zij volledig beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Je gaat intensief met deze groep aan de slag door een procesmatige begeleiding gericht op duurzame uitstroom. We investeren extra op taal en werknemersvaardigheden.

Kandidaat omschrijving
Je bent de persoon voor deze functie omdat:

  • je hebt hbo werk- en denkniveau;

  • je weet hoe je nieuwkomers het beste kunt begeleiden naar integratie in onze samenleving;

  • je maakt gemakkelijk verbinding met de doelgroep, cultuursensitief werken is voor jou heel natuurlijk;

  • je ervaring hebt met de Suite (eis)

  • je bent communicatief sterk: je kunt overtuigen en vasthoudend zijn als dat nodig is.

Eisen en Wensen

  1. Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
    5p

  2. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
    1p

  3. Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.

    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten)

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)

    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)

    • 5 jaar werkervaring (4 Punten)

    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)

  4. Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV.
    2p

  5. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    5p

  6. Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
    5p

  7. Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  8. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  9. Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  10. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  11. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    23p

Overige informatie

  • Om bij de gemeente te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur