Jurist bezwaar- en beroep (Sociaal Domein)

Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
Je behandelt bezwaar- en beroepschriften, met name in het sociale domein. Denk aan bezwaren onder andere in het kader van de Participatiewet, de Jeugdwet, WMO en Leerplicht zaken. Aan jou de taak om nog eens zorgvuldig naar besluiten te kijken en deze te heroverwegen. Hierbij werk je samen met afdelingen die eerder bij besluitvormingsprocessen waren betrokken.

Een goed gesprek is het halve werk
De start van een traject is meestal een goed gesprek met de bezwaarmakers. Je stelt de juiste vragen om tot de kern van het probleem te komen. Soms begrijpt een inwoner een besluit niet en kun je snel duidelijkheid brengen door zaken rustig uit te leggen. Je kijkt ook of je op een creatieve manier tegemoet kunt komen aan de wens van een bezwaarmaker. Als een besluit echt aangepast moet worden, overleg je dat open en vriendelijk met zowel de betreffende collega als de inwoner. Blijft een oplossing uit? Dan zorg je voor de formele afhandeling van het bezwaarschrift. Je vertegenwoordigt de gemeente dan bij de rechtbank of treedt op als secretaris van de onafhankelijke adviescommissie.

Jij doorgrondt de wet- en regelgeving net zoals de (levens)verhalen achter de dossiers. Daarom lukt het je vaak om problemen op te lossen door het gesprek te voeren. Je goed onderbouwde oordeel zet je kort en krachtig op papier; voor alle partijen leesbaar en begrijpelijk.

Je voelt je thuis in je rollen als empathisch gesprekspartner, pragmatisch beoordelaar en - als het moet -  in de rol van pure, juridische medewerker. Welke pet je ook op hebt, je acteert altijd zorgvuldig, bent gericht op het vinden van oplossingen en het bewaken van termijnen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist binnen een gemeentelijke instelling;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaarschriften in het sociaal domein;
3. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo-bachelor opleiding richting Rechten of SJD;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in alternatieve geschillenbeslechting zoals premediation (benoem dit expliciet in het cv en maak duidelijk waar deze ervaring is opgedaan) (15 punten);
5. Minimaal een aantoonbaar afgeronde wo-bachelor opleiding richting Rechten of SJD (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als jurist op het terrein van de Participatiewet, WMO en Jeugdwet (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist met het behandelen van bezwaarschriften in het sociaal domein van een gemeentelijke instelling (30 punten);
8. Beschikbaar per 1 april 2025 voor gemiddeld 24 uur per week (10 punten).

Competenties
- uitstekende communicatieve vaardigheden
- teamplayer,
- zelfstandig werken,
- klantgericht,
- flexibiliteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - di - wo - do - vrij

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 maart 2025 van 09.00-11.00 uur en van 14:00-15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.