Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
21 okt 2024Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.
Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
Opdracht
Wil jij de vraagbaak zijn op het gebied van grondtransacties, ben jij specialist in privaatrechtelijke overeenkomsten en wil jij werken in een enthousiast team? Dan is deze rol interessant voor jou!
Als Medewerker Grondzaken houd je je bezig met verschillende werkzaamheden op het gebied van privaatrecht en grondzaken, verkoop van (bouw)grond, verhuur en bruikleen van gemeentelijke eigendommen. De werkzaamheden betreffen o.a. het opstellen van de nodige contracten in opdracht van de Adviseur Grondzaken en de daarbij behorende correspondentie. Verzoeken/vragen van burgers over aankoop, verhuur of bruikleen van gemeentegrond komen bij jou binnen en worden in eerste instantie door jou behandeld. In voorkomende gevallen assisteer je ook bij het opstellen van adviezen voor college/raad en voorstellen voor de directie. Je werkt nauw samen met de Adviseur Grondzaken en collega’s van andere teams. Daarnaast heb je ook veel externe contacten met bijvoorbeeld burgers, notarissen en verschillende (nuts)bedrijven. Daarnaast ondersteun je de Adviseur Grondzaken waar mogelijk, bijvoorbeeld het beoordelen van concept-akten en zorg je ervoor dat de werkprocessen efficiënt kunnen verlopen.
Problemen? Nee, uitdagingen! Door wat jij al hebt gezien, ben je niet snel meer uit het veld te slaan. Je bent stressbestendig, flexibel, sociaal en een verbinder. Je communiceert helder en vriendelijk, zowel mondeling als schriftelijk. Je hebt voelsprieten voor bestuurlijke verhoudingen en kent de sociale regels. Dat zorgt voor waardering en respect binnen het kleine, hechte team waarin je werkt.
Vereisten / knock-outcriteria
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Rechten;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring / stage ervaring op het gebied van de Omgevingswet;
Aantoonbare werkervaring / stage ervaring binnen een overheidsinstelling;
Uurtarief maximaal € 70,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare werkervaring met juridische vraagstukken en daaropvolgende administratieve vraagstukken (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
Aantoonbare werkervaring / stage ervaring in de afgelopen 8 jaar met het samenwerken met diverse partners uit het ruimtelijk domein bij een gemeente (25 punten);
Aantoonbare kennis van de gemeentewet (10 punten);
Aantoonbare werkervaring / stage ervaring in de afgelopen 8 jaar het het opmaken en wijzigingen van overeenkomsten op het gebied van grondzaken (15 punten);
Aantoonbare werkervaring / stage ervaring in de afgelopen 8 jaar met het opstellen van besluiten op bezwaar en het behandelen van klachten (20 punten);
Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (10 punten).
Competenties
- Je hebt affiniteit met juridische vraagstukken, privaatrecht en administratieve vraagstukken;
- Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust, waardoor je goed kunt omgaan met maatschappelijke en bestuurlijke verhoudingen;
- Je kunt zelfstandig werken en je bent breed inzetbaar;
- Je bent dienstverlenend ingesteld en hebt het belang van onze burgers en bedrijven voorop staan;
- Je bent in staat om opdrachten aan externen helder en eenduidig te formuleren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8 / 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 30 oktober 2024 van 13:00 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring.
‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)