Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Casusregisseur Jeugd

Gemeente Zwartewaterland

Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 28 tot 36 uur Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 tot 36 uur

Publicatiedatum:

1 aug 2022

Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht
In Zwartewaterland ontwikkelen we nieuwe methodes om de ondersteuning aan inwoners beter, efficiënter én goedkoper te maken. Daarbij gaan we uit van de eigen kracht van de inwoner, het netwerk en de algemene middelen. In jouw rol als jeugdconsulent ga je op basis van de hulpvraag van ouders op zoek naar de achterliggende oorzaken van die hulpvraag. Je gaat in gesprek met het gezin om te zoeken naar passende hulp. Hierbij waak je ervoor dat je niet meegaat ín het gezin; jij staat ze bij vanaf de zijlijn. Je bent niet de hulpverlener, maar de persoon die de hulpverlening, indien nodig, inschakelt. Hiervoor moet je kunnen meebewegen én grenzen stellen.
Geen enkele case is hetzelfde, dus kom je regelmatig gezinnen tegen waarop meerdere domeinen van toepassing zijn. Vandaar dat je naast je kennis van het domein Jeugd beschikt over inzicht in participatie en WMO. Als de situatie erom vraagt signaleer je dat en schakel je met je collega's van de andere teams. Collega’s met verschillende expertises, zoals jeugd- en opvoedhulp, geestelijke gezondheidszorg, cliëntondersteuning, maatschappelijk werk en huiselijk geweld. Als onderdeel van het team Jeugd werk je zeer zelfstandig aan je eigen caseload. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor en je kan omgaan met de dynamiek van onverwachte wendingen in je planning. Je praktische werkzaamheden bestaan onder andere uit het:

  • plannen en afnemen van intakegesprekken met inwoners.

  • inventariseren van de zelfredzaamheid en het participatievermogen van de inwoner en het netwerk.

  • opstellen van passende en haalbare plannen van aanpak.

  • in beeld brengen van de betrokkenen en acties uitzetten.

  • controleren van de voorgang en resultaten van de acties

  • regisseren van netwerkoverleggen met én voor de jeugdigen.

  • regie nemen bij crisissituaties in samenwerking met de procesregisseur Veiligheid.

Wat ons betreft is het logisch dat je over een uitmuntend empathisch vermogen beschikt. Goed kunnen luisteren naar en inleven in wat er nodig is, behoort immers tot de kern van je werkzaamheden. Elke nieuwe case begint met wat wij intern 'appeltaarten' noemen; een goed gesprek met de inwoner met een hulpvraag. Je communiceert dan ook makkelijk met mensen van verschillende niveaus en met verschillende achtergronden. Daarnaast ben je in staat objectief te oordelen over situaties en waar nodig stap je over je eigen normen en waarden heen. Bijvoorbeeld wanneer die in een gezin afwijken van die van jou, maar geen negatieve impact hebben op de kinderen. En uiteraard beschik je over een flinke dosis stressbestendigheid, want soms vliegen de crisissituaties je om de oren

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Registratie in kwaliteitsregister Jeugdzorg (SKJ);
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als Casusregisseur Jeugd of vergelijkbaar;
4. Bring your own device. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop en/of ipad.

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Casusregisseur Jeugd of vergelijkbaar (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het maken van veiligheidsplannen binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
8. Afgeronde opleiding op minimala hbo bachelor niveau in de richting van MWD, SPH of Social Work (20 punten).

Competenties

  • Aanpakker met probleemoplossend vermogen;

  • Stressbestendig;

  • Flexibele werkhouding;

  • Communicatief vaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.  

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 11 augustus 2022, 13.00 uur tot 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.