HR adviseur

Zuid-Holland Bereikbaar

Voorzand 24, 2984 BH Ridderkerk, Nederland

Sluit over 16 dagen
Geen maximum 24 - 32 Zuid-Holland

Begindatum:

23 jun 2025

Einddatum:

22 jun 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

24 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Wil jij bijdragen aan de bereikbaarheid en leefbaarheid van Zuid-Holland? Ben jij een stevige HR-professional met visie en gevoel voor samenwerking? Dan ben jij de HR adviseur die wij zoeken!   

Over Zuid-Holland Bereikbaar  
Zuid-Holland Bereikbaar (ZHB) is een uniek samenwerkingsverband van 8 publieke organisaties, waaronder het Rijk, provincie Zuid-Holland, gemeenten, Havenbedrijf en ProRail. Samen werken we aan betere bereikbaarheid en leefbaarheid in Zuid-Holland. Onze organisatie groeit, ontwikkelt en vernieuwt – en daar hebben we jouw HR-talent bij nodig.  

We zoeken een HR adviseur die het leuk vindt om mee te bouwen aan een complexe en bewegende organisatie. Iemand die niet bang is om in het onbekende te stappen, die energie krijgt van structuur aanbrengen, processen opzetten en dingen gewoon te gaan doen.   

Omschrijving van de opdracht
Als HR adviseur ben jij de strategische sparringpartner van het management. Je vertaalt beleid naar de praktijk, signaleert kansen voor verbetering en begeleidt processen die de organisatie en de mensen verder helpen. Je schakelt makkelijk tussen advies, uitvoering en ontwikkeling – en beweegt soepel mee in een dynamische omgeving.  

  • Je begeleidt werving- en selectietrajecten in samenwerking met de afdeling Inkoop.  

  • Je adviseert over personele vraagstukken zoals capaciteitsmanagement en organisatieontwikkeling.  

  • Je optimaliseert HR-processen en maakt deze helder en toepasbaar (bv. werkinstructies).  

  • Je draagt actief bij aan projecten op het gebied van o.a. duurzame inzetbaarheid en organisatieontwikkeling.  

  • Je creëert draagvlak en werkt nauw samen met collega’s binnen Bedrijfsvoering.  

Deze beoordeling is gedaan op basis van de volgende uitgangspunten:

  • Er is geen duidelijk eindpunt van de opdracht; het betreft lange termijn werkzaamheden.

  • Er is geen specifieke resultaatverplichting.

  • De opdracht is langer dan 6 maanden

  • De opdrachtnemer is niet vrij om zonder toestemming van de opdrachtgever vrij te zijn/werktijden te bepalen. Hij/zij werkt op basis van aanwijzingen en instructie, dus in overleg.

  • Het werk is wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering.

  • De HR adviseur heeft geen incidentele rol en continuïteit is hierbij van groot belang net als samenwerking met de andere afdelingen.


Kandidaat omschrijving  

  • Een afgeronde HBO-opleiding (bij voorkeur HRM of Bedrijfskunde).  

  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare HR-adviesrol.  

  • Kennis van arbeidsrecht, HR-beleid en relevante systemen (zoals AFAS en Office 365).  

  • Een proactieve houding, scherpe blik, goede pen en sterke communicatieve skills.  

  • Je bent sensitief, schakelt makkelijk en bent resultaatgericht.  

Wat jij ervoor terug krijgt:

  • Een veelzijdige opdracht waarin jij echt het verschil maakt.  

  • Een organisatie met maatschappelijke impact en veel ruimte voor eigen initiatief.  

  • De kans om te bouwen, te vernieuwen én je netwerk flink uit te breiden.  


CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld

Eisen

  1. Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  2. Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare HR-adviesrol

  3. Kandidaat heeft kennis en ervaring met MS Office (World, Excel, Outlook en Teams)

  4. Het maximum tarief is €95,--

  5. Kandidaat heeft cv en motivatiebrief aangeleverd

  6. Kandidaat is geen zzp'er

Wensen

  1. Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van HR
    10 punten

  2. Mate van aantoonbare werkervaring met het vakgebied HR en de actuele ontwikkelingen daarbinnen binnen de overheid en/of het bedrijfsleven

    • Kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring bij zowel de Overheid als in het bedrijfsleven (20 Punten) Kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring hiermee binnen de Overheid (5 Punten) Kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring hiermee binnen het Bedrijfsleven (5 Punten)

  3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het oplossen van HR vraagstukken. (Bijvoorbeeld: verbeteren on en off boarden, opstellen beleid, verbeteren HR administratie, opstellen werkinstructies, etc)

    • Kandidaat heeft meer dan 12 maanden aantoonbare werkervaring hier mee (20 Punten) Kandidaat heeft meer dan 6 en minder dan 12 maanden aantoonbare werkervaring hier mee (10 Punten) Kandidaat heeft minder dan 6 maanden aantoonbare werkervaring hier mee (0 Punten)

  4. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met projectmatig (samen)werken en is een verbindende schakel met andere teams of externe partijen. Je zoekt snel contact, verbindt en begrijpt verschillen in belangen. Geef voorbeelden waar je met 1 of meerdere collega's/disciplines hebt samengewerkt en voldoet aan dit criterium. Toon dit aan in de motivatiebrief.

    • Uitwerking sluit volledig aan bij de organisatie ZHB (30 Punten) Uitwerking sluit gedeeltelijk aan bij de organisatie ZHB (15 Punten) Uitwerking sluit niet aan bij de organisatie ZHB (0 Punten)

  5. Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het gebruik van het ERP systeem AFAS
    10 punten

  6. Naast de gevraagde kennis en ervaring beschikt de kandidaat over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Pro actief

    • kritisch

    • communicatief

    • organisatie sensitief

    • resultaatgericht

      Keuzemogelijkheden:

      • Uitstekend (10 Punten)

      • Goed (6 Punten)

      • Voldoende (4 Punten)

      • Matig (2 Punten)

      • Onvoldoende (0 Punten)

  7. Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    20 punten

Aanvullende informatie 

  • We verwachten naast je cv een korte motivatiebrief.  

  • Toelichting op uur per week: De organisatie staat open voor minimaal 24 en maximaal 32 uur per week. Een aantal er tussen is ook toegestaan. Geef dit aan bij de inschrijving

  • De opdracht kan 2 keer met 12 maanden verlengd worden. Bij gebleken geschiktheid kan inzet (met een afwijkend aantal uren ten opzichte van waarvoor initieel is ingehuurd) op andere (deel)projecten/afdelingen tot de mogelijkheden behoren.

  • Flexibel werken – deels thuis, deels op locatie in Delft of Rotterdam.  

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk en evt fee kosten)

Let op!:
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben niet de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht. Om de opdracht uit te voeren dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te zijn om de opdracht uit te kunnen voeren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur