Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Unitcoördinator Wmo

Gemeente Zoetermeer

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110,00 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

5 aug 2022

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
De werkzaamheden vinden plaats bij de afdeling Wmo dat onder het Sociaal Domein valt.

Opdracht
De gemeente Zoetermeer is vanwege ziekte van de unitcoördinator WMO op zoek naar een vervangend leidinggevende. De unit-coördinator is verantwoordelijk voor de personeelszorg van de unit. Hij/zij zorgt voor een doelmatige verdeling van het werk binnen de unit en tussen de units van het team en bewaakt de kwaliteit van het werk van de individuele medewerkers en van de unit als geheel. Hij/zij levert een bijdrage aan het functioneren van het team als geheel. Van de coördinatoren wordt verwacht dat ze de balans vinden tussen kostenbewust en klantgericht zijn en dat ook overdragen aan de medewerkers Verder is hij/zij belast met de dagelijkse leiding van het team WMO, waaronder functionerings- en beoordelingsgesprekken en klachtenbehandeling.

De werkzaamheden worden verricht onder verantwoordelijkheid van de teammanager.

Functie-eisen

  • Verantwoordelijk voor de productie en het (eind) resultaat van de unit.
  • Draagt bij aan het ontwikkelen en implementeren van op de klantgroep afgestemde instrumenten/methodieken (uitvoeringsbeleid).
  • Is verantwoordelijk voor de operationele ondersteuning van de unit op kwaliteit en kwantiteit van producten en werkwijzen.
  • Op basis van managementinformatie coördineren, plannen en bewaken van de werkzaamheden van de unit en is verantwoordelijk voor het eindresultaat van de unit.
  • Is verantwoordelijk voor de gehele op koerscyclus (functioneren en beoordelen) en personele aangelegenheden. Denk hierbij ook aan o.a. het toekennen en accorderen van reiskosten, studiekosten, zorgverlof, ouderschapsverlof, teambuilding van de unit.
  • Draagt bij aan verzuimbegeleiding en neem als nodig deel aan het SMT overleg.
  • Organiseert werkoverleggen voor de unit.
  • Is verantwoordelijk voor het leveren van een input voor het teamjaarplan met focus op hoe kennis en expertise wordt bevorderd.
  • Verantwoordelijk voor het signaleren en escaleren van het op peil houden van de formatie en bezetting binnen de eigen unit.
  • Draagt bij aan de werving en selectie van nieuwe medewerkers.
  • Onderhoudt zowel in- als extern een noodzakelijk netwerk en participeert daarin.
  • Zorgt voor een goede afstemming van de activiteiten van de unit met activiteiten van andere units/afdelingen binnen de gemeente, zodat integrale producten tot stand komen.
  • Denkt mee over en participeert in werk- en projectgroepen en levert een actieve bijdrage om nieuwe ontwikkelingen op het brede terrein van het Sociaal Domein in de uitvoering te beleggen.
  • Signaleert vanuit kostenbewustzijn, effectiviteit en klantgerichtheid verbeter-mogelijkheden rond processen en werkwijzen van de unit.
  • Faciliteert, coördineert, adviseert, instrueert, ondersteunt en is vraagbaak en coach voor de medewerkers van de unit bij het behalen van hun taakstelling.
  • Signaleert knelpunten in de uitvoering van de werkzaamheden en helpt om werkinhoudelijke problemen op te lossen.
  • Denkt mee en beslist indien nodig op complexe casussen waarbij “de bedoeling” de leidraad is.
  • Start waar nodig nieuwe processen op of stelt bestaande processen bij.
  • Handelt klachten af en legt zo nodig verantwoording af aan de nationale ombudsman.
  • Opvang en afhandeling van agressie-incidenten.
  • Oplossen van problemen met cliënten en instanties.

Functieprofiel

  • HBO opleiding.
  • Managementopleiding en aantoonbare managementervaring in de publieke sector.
  • Kennis van de WMO en aanverwante regelingen is een belangrijke pré.
  • Ervaring met GWS4ALL / Suite4Zorg is eveneens een pré.

Vereisten / knock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever (dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie);
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Maximaal uurtarief van € 110,00 per uur incl. reiskosten woon- / werkverkeer en fee Flextender maar excl. BTW;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal een afgeronde wo master opleiding (10 punten);
5. Een afgeronde opleiding / cursus Middelmanagement (duidelijk weergegeven in het cv) (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende bij een gemeente (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met GWS - Suite4Zorg (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de toepassing en uitvoering van de WMO (20 punten).

Competenties

  • Daadkrachtig;
  • Initiatief;
  • Zelfstandig;
  • Besluitvaardig;
  • Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden;
  • Inlevingsvermogen en mensgericht;
  • Creativieit. 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in schaal 10A. Deze schaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 15 augustus 2022 (vanaf woensdag 17 augustus 2022). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 10 augustus 2022; 09.00 uur De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 11 augustus 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 15 augustus 2022; 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.