Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior handhaver / BOA

Gemeente Zoetermeer

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 okt 2024

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Over de functie
Ben jij een ervaren handhaver die gericht is op het versterken van het ‘leefgeluk’ van de inwoners van Zoetermeer? Zie jij de meerwaarde van een sterke samenwerking met inwoners, ondernemers, samenwerkingspartners en de interne organisatie? Dan hebben wij een ontzettend leuke uitdaging voor jou!

Jouw taken en verantwoordelijkheden
Tijdens de diensten heb jij een aansturende rol als senior handhaver. Je zorgt dat collega’s goed voorbereid op pad kunnen. Dit doe je door een briefing te verzorgen, ze te coachen in het werk én doordat je een belangrijke stem vertegenwoordigt in uitdagende handhavingsvraagstukken. Bij bijzondere situaties ben jij de steun en toeverlaat van je collega’s. Je leidinggevende is een fijne sparringpartner die jou het vertrouwen geeft om situaties zelfstandig af te handelen.

Wij zoeken een collega die inlevingsvermogen, lef en overtuigingskracht laat zien. Je komt in een team dat staat voor (persoonlijke) ontwikkeling en daarin investeert. Je wordt direct opgenomen in een jong team waar de betrokkenheid groot is en waar we actief met elkaar samenwerken. We hebben een gezamenlijk doel en met elkaar gaan wij deze uitdaging aan!

Dit zijn wij

Team handhaving is een echt uitvoeringsgericht team. Wij zijn namelijk de ogen en oren in de wijk voor de gemeente Zoetermeer. Wij zijn onderdeel van het team Openbare Orde en Veiligheid - van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) - waar beleidsvorming en bestuursondersteuning plaatsvindt. Wij leveren hier (on)gevraagd informatie aan die helpt bij het maken van beleidskeuzes op het gebied van Veiligheid en leefbaarheid.

Wij letten op zaken die de veiligheid en leefbaarheid kunnen verstoren. Soms gaat het daarbij om kleine dingen, zoals hondenpoep of foutgeparkeerde voertuigen. Soms om grotere, bijvoorbeeld geluidsoverlast of vernieling. We stemmen ons werk af op het Ritme van de stad. Dit doen we informatiegestuurd, maar ook naar wat leeft in Zoetermeer. Als Senior BOA Openbare Ruimte ben je onderdeel van een hechte groep medewerkers. Een fijne club van ongeveer 30 handhavers – zowel mannen als vrouwen met uiteenlopende leeftijden en achtergronden – met wie je geen uitdaging uit de weg gaat.

Opdracht
Dit ben jij
Meebewegen en tegengas geven wanneer nodig, dat kun jij als geen ander. Je schakelt snel tussen (overlast)problemen die zich voordoen, kunt hierbij goed prioriteren en collega’s coachen in een correcte afhandeling. Met jouw grote verantwoordelijkheidsgevoel en integere manier van werken ben je een voorbeeld voor je team. Je laat je niet snel van je stuk brengen en weet altijd rustig te blijven. Dit straal je uit naar de medewerkers die je aanstuurt. Je doet je werk met gevoel voor verhouding en met het nodige relativeringsvermogen. Communicatief ben je sterk zowel in woord als op schrift, je kunt duidelijk en makkelijk iets overbrengen op verschillende niveaus. ’s Avonds of in het weekend aan de slag zijn en piket draaien vind je geen probleem.

-   Aantoonbaar mbo niveau 4 / hbo werk- en denkniveau;
-   Geldig BOA getuigschrift Domein 1, HTV diploma en RTGB certificaat;
-   Minimaal drie jaar ervaring in het handhavingsdomein;
-   Rijbewijs B;
-   Het verkrijgen van een VOG-P is voor jou geen obstakel.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
2. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij de opdrachtgever in dienst te treden;
3. Het tarief van de kandidaat is inclusief ORT, reiskosten woon-/werk verkeer en fee Flextender en exclusief btw;
4. In bezit van een geldig BOA getuigschrift Domein 1;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. In bezit van een afgeronde opleiding HTV diploma (20 punten);
6. In bezit van een geldig RTGB-certificaat (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior handhaver Domein 1 (25 punten);
8. In bezit van een rijbewijs B (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met handhaven van de APV en overige relevante wetgeving behorende bij de taak (15 punten).

Competenties
- Coachend vermogen;
- Teamplayer;
- Klantvriendelijk;
- Servicegericht;
- Communicatief sterk en een dienstverlenende instelling;
- Goede beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Opstellen bestuurlijke rapportages en proces-verbaal.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties;

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 08 (nieuwe structuur).

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op woensdag 23 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste;
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 17 oktober 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op vrijdag 18 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 22 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.