thumbnail
thumbnail

Accountmanager Economie

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

27 sept 2024

Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Je komt te werken bij de afdeling Stedelijke Ontwikkeling, team Stedelijk Beleid, waarin naast het beleidsveld Economie ook de disciplines Wonen en Verkeer/Mobiliteit een plek hebben. De opdracht valt binnen het cluster Economie, dat bestaat uit strategisch adviseurs, accountmanagers voor de verschillende werklocaties en beleidsadviseurs economie.

Opdracht
De opdracht omvat de volgende onderdelen:

1. Accountmanagement

  • Onderhouden en beheren van contacten op de Noordelijke bedrijventerreinen in Zoetermeer;

  • Oppakken van de lopende projecten voor de ondernemerscollectieven op de Noordelijke bedrijventerreinen. Er wordt ervaring gevraagd met het oprichten van ondernemerscollectieven en de verdere uitwerking daarvan;

  • Regie op het uitwerken van een actieplan per bedrijventerrein;

  • Het hebben van een signaleringsrol: signalen doorzetten binnen de gemeente.

  • Het opstellen van een visie en plan van aanpak om te komen tot een verbetering en optimalisering van de dienstverlening aan ondernemers. Dit dient plaats te vinden in goede afstemming met de andere accountmanagers.

We zijn op zoek naar iemand die een duidelijke visie en goede ideeën heeft bij de dienstverlening aan ondernemers en dit binnen het team c.q. de gemeente een stap verder kan brengen.

2. Accountmanagement voor de gebiedsontwikkeling Entree.

  • Dit betreft het inventariseren welke bedrijvigheid in het gebied zit, wie er wil blijven en wie zich elders in de stad wil vestigen (met welke vestigingsvraag).

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie);
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als accountmanager op het vlak van bedrijventerreinen;

Gunningscriteria
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting bestuurskunde of economische geografie (5 punten);l
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met accountmanagement economie (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het vakgebied economische zaken, ten behoeve van de ontwikkelingen rondom bedrijventerreinen (licht dit toe door middel van minimaal 1 concreet voorbeeld in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opzetten én onderhouden van ondernemerscollectieven, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (25 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement en stakeholdermanagement bij een gemeente benoem duidelijk waar dit is opgedaan. (15 punten)

Competenties
- Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
- Gericht op samenwerken;
- Goed analyserend vermogen;
- Onderhandelingsvaardig;
- Doortastend en besluitvaardig;
- Met creatieve oplossingen kunnen komen;
- Kennisoverdracht, sparren en intervisie met teamgenoten.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur)

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur

Ben jij de Accountmanager Economie die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.