Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Privacy officer

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

10 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Je wordt onderdeel van het team informatievoorziening. Een team van circa 50 personen in verschillende clusters waaronder de clusters Veilig Werken. 

Omschrijving van de opdracht
Wegens tijdelijke afwezigheid van onze Privacy Officer zoekt gemeente Zeist voor de duur van vijf maanden een privacy officer binnen de afdeling Informatievoorziening. In deze rol ben je verantwoordelijk voor een aantal hoofdzaken. Je voert een aantal Data Protection Impact Assessments (DPIA’s) uit, je fungeert als vraagbaak voor de organisatie in het kader van privacy vragen en je neemt AVG-verzoeken van inwoners in behandeling. In Zeist passen we de AVG toe vanuit het idee waarmee deze wet is opgesteld: verwerking van persoonsgegevens moet in dienst van de mens staan en de gemeente moet passende technische en organisatorische maatregelen nemen om te zorgen dat gegevensverwerking op een deugdelijke manier gaat.

Daarnaast werk je aan het verder vullen/bijwerken van het verwerkingsregister en het opstellen/herijken van procesbeschrijvingen.

Verantwoordelijkheden:

  • Coördineren van de uitvoering van verschillende DPIA’s.

  • Fungeren als vraagbaak voor vragen vanuit de organisatie met betrekking tot de AVG.

  • In behandeling nemen van inzageverzoeken, verwijderverzoeken en correctieverzoeken.

  • Adviseren van proceseigenaren en betrokkenen over verbeterstappen in informatieveiligheid en gegevensbescherming.

  • Stimuleren van bewustzijn binnen de organisatie over informatieveiligheid.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer of privacy jurist;

  3. Aantoonbaar afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau;

  4. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving omtrent informatiebeveiliging en privacy.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer of privacy jurist. (40 punten);

  2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van rechten of bestuurskunde. (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring als privacy officer of privacy jurist bij een gemeente (30 punten);

  4. Aantoonbaar in het bezit van een CIPP/e certificaat. (10 punten)

Competenties

  • Sterk analytisch vermogen en overzicht over processen.

  • Nauwkeurig, onderzoekend en vooruitdenkend.

  • Communicatief vaardig en in staat om kritisch te zijn.

  • Proactieve, zelfstandige en dienstverlenende houding.

  • Vermogen om verbeteringen te signaleren en om te zetten in concrete voorstellen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 1 mei 2025 tussen 12.30 en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 18 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Fee
De extern de partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.