Bestuursadviseur

Gemeente Zeist

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
121 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

16 nov 2024

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Strategie en Bestuur

Opdracht
Als bestuursadviseur in onze organisatie is voor jou geen dag hetzelfde. Je adviseert over diverse onderwerpen de Burgemeester en de vier Wethouders van de gemeente Zeist. Van interne vraagstukken tot vraagstukken die we samen met de inwoners van Zeist, collega gemeenten en andere samenwerkingspartners oppakken. Daarnaast geef je gevraagd en ongevraagd advies aan je collega’s en treed je op als sparringpartner bij diverse vraagstukken. Je draagt daarmee bij aan onze planning & controlcyclus. Ook maak je college- en raadsvoorstellen. Je hebt een grote rol in de samenwerking van Zeist met diverse partners in de regio. Je bent eigenaar van het relatiebeheer voor onder andere Reinigingsbedrijf Midden Nederland, OmgevingsDienst Regio Utrecht, Vereniging Nederlandse Gemeenten, Regionale Dienst Werk en Inkomen en Afvalverwijdering Utrecht en staat daarin de collegeleden met raad en daad terzijde.

Dit ben je

  • Je bent in het bezit van een wo-diploma in een relevante richting en hebt al de nodige werkervaring waarin je mooie resultaten hebt behaald in een adviesrol.

  • Je hebt ervaring in het werken in regio gemeenten en bij voorkeur ken je onze regio goed.

  • Je bent energiek, breed geïnteresseerd en oeverloos nieuwsgierig.;

  • Je beschikt over een uitstekende politiek-bestuurlijke antenne. Naast het opvangen van signalen kun je ze ook omzetten in daden, dankzij je analytisch vermogen dat je koppelt aan een praktische insteek;

  • Je kunt tactisch en strategisch opereren op bestuurlijk niveau;

  • Als het gaat om adviesvaardigheden ben je een uitblinker. Je beheerst het spel van kracht en tegenkracht, kunt meeveren en tegengas geven, bent in staat om op basis van scenario’s te adviseren en kunt kansen en risico’s inzichtelijk maken, waarbij je staat voor je mening maar nooit star wordt;

  • Je maakt een krachtige en professionele eerste indruk, opereert zeer zelfstandig maar begeeft je ook gemakkelijk in gezelschappen van zeer diverse aard; 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als bestuursadviseur binnen een gemeente;
3. Aantoonbaar mininaal 24 uur per week beschikbaar gedurende de looptijd van de opdracht;
4. Uurtarief maximaal €121,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee externe partij;
5. Uiterlijk per 16 december 2024 beschikbaar;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar ervaring als bestuursadviseur binnen een gemeente (45 punten);
7. Minimaal 3 jaar ervaring in advisering regionale samenwerkingspartners in gemeenschappelijke regelingen (25 punten);
8. Aantoonbare kennis van omringende regio gemeenten bij gemeente Zeist (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring op strategisch bestuurlijk niveau (10 punten)
10. Uiterlijk per 1 december 2024 beschikbaar (5 punten).

Competenties
Verder ben je: 

  • Communicatief vaardig 

  • Omgevingssensitief 

  • Proactief  

  • Teamspeler 

  • Doelgericht, gedreven en enthousiasmerend  

  • Verbinder

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Do –
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 28 2024, vanaf 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 nvoember 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.