Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 sept 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
26 feb 2025Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.
Opdracht
Je bent een ervaren beleidsadviseur met een duidelijke focus op Wmo-beleid en beschermd wonen, en hebt daarnaast ruime kennis van onderwerpen zoals mantelzorg, cultuur en diverse subsidies. Je beheert de budgetten die bij de functie horen en je zorgt pro-actief voor inzicht in bestedingen en kosten. Je onderhoudt contacten met stakeholders en collega’s, zowel lokaal als in de regio.
Je werkt samen met collega’s uit team Samenleving vanuit ons integrale beleidskader: de Maatschappelijke Agenda. Centraal daarin staat de versterking van het gewone leven; met de focus op positieve gezondheid, welzijn en welbevinden.
Lokaal werk je samen met diverse maatschappelijke partners. Onze belangrijkste partner is stichting Binding, waar Wmo en Jeugdwet worden uitgevoerd, maar ook het minimabeleid en een aantal welzijnstaken. In de regio Zuidoost Utrecht (ZOU) werken we voor een aantal taken samen met vier andere gemeenten. Je neemt hiervoor deel aan beleidsoverleg in de regio.
Jij kunt de verschillende belangen afwegen waardoor je uit de voeten kunt met dit brede takenpakket en de uitdagende verantwoordelijkheden!
Vereisten / knock-outcriteria
'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur sociaal domein / wmo binnen een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met onderwerpen als mantelzorg, cultuur en subsidieverlening;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur sociaal domein / Wmo bij een gemeente (40 punten);
Aantoonbare werkervaring met beleid beschermd wonen (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met beheren van budgetten binnen een gemeente (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met stakeholdersamenwerking binnen het sociaal domein (10 punten).
Competenties
je bent leergierig, analytisch, omgevingsbewust, besluitvaardig en resultaat gericht;
je bent een klantgerichte, zelfstandige maar ook sociale teamspeler, die in het diepe durft te springen;
Je kunt goed prioriteiten stellen en plannen;
inzicht in de onderlinge samenhang tussen de beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein maar ook met andere taakvelden en de mogelijkheden om deze te verbinden
gevoel voor politiek/ bestuurlijke verhoudingen
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt – in overleg - vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 maart 2025, van 9.30-11.00 uur en 12.00-13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.