Zelfstandig specialist inkomensvoorzieningen Participatiewet

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
75 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De opdracht omvat: Beoordeling van aanvragen op grond van de Participatiewet Toetsing op rechtmatigheid en doelmatigheid van aanvragen Opstellen van rapportages en beschikkingen Signaleren van knelpunten in uitvoering en beleid Testen van nieuwe digitale aanvraagsystemen in samenwerking met systeemleveranciers Advisering over systeeminrichting, procesoptimalisatie en klantgerichte uitvoering Opstellen en/of implementeren van verbetervoorstellen richting opdrachtgever

De werkzaamheden worden uitgevoerd op eigen initiatief, onder eigen verantwoordelijkheid en zonder leiding of toezicht van de opdrachtgever.De opdrachtnemer bepaalt zelfstandig de werkvolgorde en wijze van uitvoering, in afstemming met projectdoelstellingen. De opdracht is tijdelijk en resultaatgericht.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar zelfstandig, zonder tussenkomst van een toetsing, aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, minima, CER en IIT afgehandeld;

  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een caseload;

  • Aantoonbare werkervaring met het door ontwikkelen van procesoptimalisatie, systeeminrichting;

  • Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in cv waar deze ervaring is opgedaan).

  • Beschikbaar voor 36 uur per week;

  • Uurtarief maximaal € 75,00 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van complexe aanvragen waarbij complexe problematiek speelt (benoem dit duidelijk door middel van een voorbeeld in het cv) (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig rapportages en beschikkingen opstellen in foutloze schrijftaal (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de applicatie Zaken van xxllnc (Zaaksysteem) (40 punten);

  • Minimaal 3 dagen per werkweek op kantoor aanwezig (10 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig, vooral in persoonlijk contact;

  • Actuele kennis van relevante wet en regelgeving;

  • Klantgericht;

  • Flexibel inzetbaar, geen 9 tot 5 mentaliteit en indien noodzakelijk aanwezig op kantoor ook wanneer dit een thuiswerkdag is.

Organisatie en team

Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,

  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,

  • Professionaliteit,

  • Efficiënt werken en

  • Gericht op Samenwerking

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden afgestemd met de kandidaat. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden afgestemd met de kandidaat. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur