thumbnail
thumbnail
Projectleider Branding en positionering

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Project- en Programmamanagement
Sluit vandaag
€115,05
32 tot 36 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

20-09-2022

Sluitingsdatum:

27-09-2022

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 tot 36

Omschrijving van de opdracht

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Cluster Beleid
Het cluster Beleid speelt een belangrijke rol in het formuleren en toezien op de uitvoering van de gemeentelijke koers: sociaal, ruimtelijk, economisch en in het veiligheidsdomein. Hierbij werken we vanuit het cluster Beleid op interactieve manier samen met stakeholders in de maatschappij, binnen de gemeentelijke organisatie en het bestuur. De collega’s in het cluster Beleid volgen maatschappelijke ontwikkelingen op de voet en hebben intensieve contacten in de samenleving, zodat tijdig op deze ontwikkelingen geanticipeerd kan worden. Het cluster bestaat uit 4 teams: team Samenleving, team Economie, Ruimte en Mobiliteit, team Veiligheid & Duurzaamheid en team Strategische Opgaven en Ontwikkeling.

Opdracht
In het Westland zijn we trots op onze gemeente en het economische karakter van de regio. Westland is naast een prettige gemeente ook een sterk merk. We zijn de hoofdstad van de Greenport. De bredere glastuinbouwregio onder de naam van Westland heeft een brede bekendheid. Als gemeente spelen wij een bescheiden, doch geen onbelangrijke rol in de economische sectoren in onze regio. Daarin werken we met veel zakelijke partners samen. We zijn een relationele gemeente die graag banden aanhaalt. Hierbij is er behoefte aan een duidelijke positioneringsstrategie ten opzichte van deze zakelijke partners. Denk dan aan een eenduidig verhaal wat bij derden beklijft, passend beeld- en geluidmateriaal, een toolbox aan instrumenten die ons in onze positionering helpen en bijdragen aan de serieuze plaats die we in de regionale en wereldeconomie innemen.

Zo’n positioneringsstrategie staat niet op zichzelf. In tegendeel, die hoort onder de kapstok van een Westland brede branding strategie te hangen. Voor zowel de zakelijke positionering als branding is al het nodige voorwerk gedaan. Met specialistische bureaus en eigen expertise kom je tot de gevraagde producten en deliverables waarmee we ons richting verschillende doelgroepen – en in het bijzonder onze zakelijke partners – verhouden en uiten.

Aan het eind liggen er twee strategieën met toolboxen aan instrumenten: één voor de brede Westlandbranding en één voor de zakelijke positionering. Daarnaast een advies over een imagostrategie voor de glastuinbouwsector in het bijzonder, omdat er binnen de sector door meerdere spelers over imago en positie nagedacht wordt.

Van jou wordt gevraagd de nodige kennis en kunde van place branding, merk- en imagostrategie te hebben. Westland heeft veel randstedelijke en gevoelige beleidsonderwerpen die vragen om een professionele blik. Je kijkt breed, werkt relationeel en bent sociaal. We zoeken een teamplayer die nauw samenwerkt met team communicatie, economie&mobiliteit en public affairs.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 115,05 inclusief Flextender Fee en reiskosten, exclusief BTW.
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van marketing en communicatie.

Gunningscriteria (weging)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau in de richting van marketing en communicatie (30 punten).
4. Aantoonbare werkervaring in een politiek bestuurlijk context en met gemeentelijke stakeholders (25 punten).
5. Aantoonbare werkervaring met branding trajecten binnen gemeenten (25 punten).
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagement binnen gemeenten (20 punten).

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland vanaf donderdag 29 september 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 28 september 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectleider Branding en positionering die deze organisatie zoekt?