Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch Adviseur Vastgoed en Grondzaken

Gemeente Westland

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 79,30 36 uur Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36 uur

Publicatiedatum:

14 jan 2022

Organisatie
Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
 
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Cluster Ruimte
De collega’s die werkzaam zijn binnen dit cluster houden zich bezig met het ontwikkelen, initiëren en invulling geven aan ruimtelijke ontwikkelingen. Zij zorgen voor het tot stand brengen én op peil houden van een kwalitatief hoogwaardige leefomgeving: dit is inclusief beheer, onderhoud, toezicht, handhaving en omgevingsmanagement. Deze veelzijdige werkzaamheden zijn verdeeld over 7 teams.

Team
Team ARJ bestaat uit twee vakteams: Areaalbeheer en Ruimtelijk Juridische Advisering. Areaalbeheer is verantwoordelijk voor het verwerken en beheren van data van de objecten die in eigendom, beheer en onderhoud zijn van de gemeente Westland. De juristen van ARJ leveren juridische dienstverlening aan het bestuur en binnen het cluster Ruimte. Wij verrichten verschillende werkzaamheden op het gebied van onder andere de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo), de Wet ruimtelijke ordening (Wro), de Algemene Wet Bestuursrecht (Awb), de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de Opiumwet. De werkzaamheden van de juristen van ARJ zijn verdeeld in een drietal taakvelden, te weten Handhaving, Bezwaar en Beroep en Vastgoed en Grondzaken. Het team levert zowel proactief als op verzoek informatie aan en bekleedt een signalerende, adviserende en faciliterende rol richting het management, overige teams en bestuur.

Opdracht
Als senior juridisch adviseur Vastgoed en Grondzaken geef je samen met collega’s juridisch advies aan het management, het bestuur en betrokken afdelingen. In de behandeling van zaakdossiers wordt integraal samengewerkt met collega´s van andere teams binnen het cluster en andere clusters.  Als jurist Vastgoed en Grondzaken ben je verantwoordelijk voor het opstellen, aanpassen en/of beoordelen  van juridische stukken, zoals overeenkomsten en akten op het gebied van vastgoed en grondzaken. Denk hierbij aan exploitatieplannen,  anterieure grondexploitatie-overeenkomsten,  voorovereenkomsten, ontwikkelingsovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, uitvoeringsovereenkomsten, koopovereenkomsten , leveringsakten, huurovereenkomsten, erfpacht, recht van opstal, allonges en de  WVG .

Vanuit je juridische specialisme neem je deel aan (complexe) projecten, in hoofdzaak op het gebied van ruimtelijke (gebieds-)ontwikkelingen. Het gaat om complexe opgaven en onderhandelingstrajecten van préprojectfase tot uitvoering en uitgifte. Je beantwoordt vragen vanuit de gemeenteraad en geeft input en ondersteuning bij beleidsvorming en implementatie van nieuwe wetgeving.  Ook betreft het beheercontracten van het gemeentelijk vastgoed. Tot slot signaleer je mogelijke (beleid)verbeteringen en adviseer je mee over beleidsvorming. Het team is in ontwikkeling en we zijn dan ook opzoek naar mensen die daaraan mee kunnen en willen denken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 79,30 (schaal 10) inclusief Flextender fee en reiskosten, excl. btw.
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.

Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding (5 punten).
4. Een afgeronde juridische opleiding op het gebied van privaatrecht / vastgoed en grondzaken (15 punten).
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van privaatrecht en algemeen contractenrecht in de afgelopen 5 jaar (duidelijk weergeven in het cv) (20 punten).
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van adviseren, opstellen en beoordelen van o.a. anterieure overeenkomsten, dienstverleningsovereenkomsten, aan- en verkoopovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, huur- en bruikleenovereenkomsten in de afgelopen 5 jaar (alle soorten genoemde overeenkomsten dienen duidelijk in het cv te zijn benoemd (25 punten).
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van het goederenrecht en werkervaring met het vestigen van zakelijke rechten zoals opstal, erfpacht en erfdienstbaarheden in de afgelopen 5 jaar (20 punten).
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het coördineren van werkzaamheden en regisseren van processen in de afgelopen 5 jaar (15 punten).

Competenties
- Je bent communicatief sterk en sociaal vaardig en je hebt een vlotte pen;
- Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit, goede adviesvaardigheden;
- Je bent een verbinder en kan mensen enthousiasmeren;
- Je gaat voor kwaliteit, kunt prima integraal werken om te komen tot oplossingen en het afronden van zaken;
- Dat betekent ook dat je de juridische standpunten helder kunt verantwoorden aan niet-juristen en kunt overtuigen in de juridische risico’s en tegelijkertijd kunt zoeken naar oplossingen die wel passen. Je kunt over grenzen heen kijken, het overzicht bewaren en je gaat voor resultaat.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie [of ander aantal] kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. [bij Europese Aanbestedingen: Er wordt een opschortende termijn van 10 dagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.]

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 25 januari 2022 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 januari 2022  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 18 januari 2022, 09.00 uur . De vragen en bijbehorende antwoorden worden op uiterlijk woensdag 19 januari 2022  gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 21 januari 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.