Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2027Publicatiedatum:
23 dec 2025Bij Werkorganisatie Druten Wijchen werk je aan innovatieve projecten die écht impact maken op de leefomgeving. Jij vertaalt complexe ruimtelijke en financiële vraagstukken naar haalbare plannen en speelt een sleutelrol in het ontwikkelen van gebieden die klaar zijn voor de uitdagingen van morgen.
Als planeconoom werk je aan een breed scala aan projecten – van kleinschalige initiatieven tot grootschalige gebiedsontwikkelingen. Je voert haalbaarheidsanalyses uit, stelt grondexploitaties op, bewaakt budgetten en voert onderhandelingen met private partijen. Je bent een strategisch adviseur én een scherpe rekenaar die risico’s weet te beheersen en kansen weet te benutten.
Je taken omvatten onder andere:
Het opzetten, analyseren, adviseren en beheren van grondexploitaties en risicoanalyses;
Het opzetten, analyseren en adviseren over residuele grondwaardeberekeningen en/of opstalexploitaties van derden;
Onderhandelen met private partijen over grond- en exploitatieovereenkomsten;
Strategisch beoordelen van en adviseren over de financieel-economische en markttechnische haalbaarheid van plannen;
Het opstellen van haalbaarheidsstudies en/of plankostenberekeningen met betrekking tot de kosten en risico's bij de verwerving van gronden voor nieuwe woningbouwlocaties en bedrijventerreinen;
Het berekenen van exploitatiebijdragen bij zelfontwikkeling van gronden door particuliere eigenaren;
Het opstellen van exploitatieberekeningen en plankostenscans bij faciliterend grondbeleid, inclusief de financiële componenten in de anterieure overeenkomst.
Met deze diverse en uitdagende taken draag je bij aan de succesvolle ontwikkeling en realisatie van ruimtelijke en vastgoedprojecten.
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
De administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door de administratieve partner”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 6 maanden
Hybride: In overleg / Onderlinge afstemming.
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja