Projectleider vernieuwing gemeentewerven en milieustraten Bergen en Heiloo

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 10 dagen
120

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

8 jul 2025

Omschrijving

Opdracht

Projectleider vernieuwing gemeentewerven en milieustraten Bergen en Heiloo

In het team Projecten staan inwoners, ondernemers en bezoekers centraal en ligt de focus bij het proces, waarbij initiatieven worden ondersteund. Het motto hierbij is “ja, mits”. Er wordt gestreefd naar een vroegtijdige participatie, versnelling van besluitvorming en verbeteren en aan laten sluiten bij de klantbehoefte. Hierbij wordt de fysieke leefomgeving integraal benaderd en verschillende belangen in onderlinge samenhang beschouwd.

Takenpakket:
Deze uitvraag betreft  2 projecten m.b.t. groot onderhoud/vernieuwen van de gemeentewerf en milieustraat in de gemeente Bergen en de gemeente Heiloo. Er is voor beide gemeenten een bestuursopdracht uitgegeven om diverse scenario’s t.a.v. de milieustraat en gemeentewerf uit te werken. Deze omvatten o.a. het uitbesteden van de functie milieustraat aan een omliggende gemeente en het verwerven van nieuwe gronden voor een toekomstige gemeentewerf. Hier is al veel over bekend.

De laatste fase van de bestuursopdracht is aangebroken. Voor beide gemeenten moet nog één scenario nader worden uitgewerkt en vervolgens kan het hele voorstel aan het college en de gemeenteraad gepresenteerd worden. Het is aan de projectleider om de scenario’s af te ronden en deze bestuurlijk verder te brengen. Nadat er besluitvorming heeft plaatsgevonden wordt de uitvoeringsfase door de projectleider gecoördineerd.

Daarnaast omvat de opdracht ook de herontwikkeling van een landgoed in de gemeente Bergen.

Van de projectleider verwachten we:

  • Het voortzetten van beide projecten met planning en financiële consequenties en het begeleiden van de bestuurlijke besluitvorming.

  • Eerste aanspreekpunt voor diverse afdelingen binnen de organisatie, diverse ingenieursbureaus, bedrijfsmakelaar, het waterschap en wethouder.

  • Projectverantwoordelijk binnen de gemeentelijke organisatie.

  • Aansturen projectgroep t.b.v. afstemming en coördinatie van verschillende vakdisciplines op de afdelingen vergunningen, beheer openbare ruimte, communicatie en business control.

  • Externe communicatie en indien nodig participatie omwonenden/betrokkenen.

  • Opleveren van fasedocumenten, monitoring van de voortgang en hierover rapporteren

  • Het integraal werken vind je vanzelfsprekend, waarbij je de vraagstukken die er liggen concreet weet te vertalen, inclusief de juridische en financiële aspecten. Je houdt daarbij het overzicht en bewaakt de voortgang.

Resultaten

  1. Volledig uitgewerkt scenario t.a.v. het verwerven van nieuwe grond en de nieuwbouw van de gemeentewerf of milieustraat.

  2. Presentatie en notitie met toelichting voor college/gemeenteraad.

  3. Na bestuurlijke besluitvorming geeft de projectleider leiding over de implementatie van het besluit, inclusief de communicatie met omwonenden en andere stakeholders.

Eisen

  • Ervaring met de aansturing van ruimtelijke projecten vanuit een gemeente, zoals nieuwbouw, renovatie en/of verduurzamingsprojecten.

  • Ervaring met realisatie van gemeentewerven en/of milieustraten.

  • Je beschikt over ervaring op het gebied van projectmatig werken binnen een gemeentelijke context.

  • Politiek-, bestuurlijk-, en organisatiesensitief.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met beleid schrijven

  • Integraal werken

  • Collegialiteit

Competenties

Je bent een allround resultaatgerichte, zelfstandige op samenwerkingsgerichte projectleider/beleidsmedewerker met een flexibele manier van werken en denken. Ook heb je een heldere, prettige manier van communiceren, met aandacht voor proces en relatie.

Gespreksinformatie

Planning
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum op donderdag 24 juli 2025, vanaf 10.30 uur. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Interview
Alle beoordelingspunten worden beoordeeld aan de hand van een 30 minuten durend interview. U vaardigt uw kandidaat af. Het interview is vorm vrij en zal zich vormen aan de hand van onze vragen die wij hebben na bestudering van het Curriculum Vitae en de gegeven antwoorden. Alle overige signalen en indrukken die uw kandidaat afgeeft worden ook meegenomen in onze beoordeling.

Het interview zal plaatsvinden op een van de locaties van de BUCH,  binnen tijdsblok en op datum zoals aangeven in de planning. Het is niet mogelijk om op een andere moment het interview plaats te laten vinden, communiceer deze datum met uw kandidaat.  U (uw kandidaat) ontvangt een persoonlijke uitnodiging voor de exacte tijd op aangegeven datum.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Reden inhuur
Vertrek medewerker/ nieuw project

Invulling ZZP’er
Deze opdracht is wel geschikt voor invulling door een ZZP’er

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:

  • Optie verlenging t/m : 1 keer 12 maanden

  • Aantal uur per week : 20

Inschaling bij werkorganisatie BUCH

  • De functie is ingeschaald in schaal 11
    Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl

  • Plafondtarief / all-in uurtarief: Conform prijsafspraken

  • Inschrijvingen boven het uurtarief worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbesteding en kunnen niet meer in aanmerking voor gunning van de opdracht.

VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41-53

Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur