Begindatum:
16 mrt 2025Einddatum:
-Uren per week:
28Publicatiedatum:
18 feb 2025Omschrijving opdracht
Privacy Officer
Team Informatisering, domein Bedrijfsvoering
Takenpakket
De ingezette adviseur, hierna privacy-specialist, zal in het kader van het te realiseren resultaat voor de duur van de Overeenkomst met behulp van specifieke expertise, kennis en ervaring zorgdragen voor:
Opleiden, trainen en coachen van nieuwe medewerkers (privacy officers) op het gebied van privacy- en gegevensbeschermingsrecht en privacy management.
Adviseren over complexere privacy- en gegevensbeschermingsvraagstukken, zoals persoonsgegevensverwerkingen in het sociaal domein en in het kader van de bestuurlijke aanpak van ondermijning;
Het informeren en adviseren van de organisatie over nieuwe (nationale en Europese) wetgeving, jurisprudentie en andere relevante ontwikkelingen op het gebied van privacy en gegevensbescherming.
Het adviseren bij tactisch, strategische vraagstukken die betrekking hebben op privacy en gegevensbescherming binnen de BUCH.
Richting geven bij het opstellen van projectopdrachten en -plannen (privacy by design)
Adviseur wordt niet hierarchisch aangestuurd en bepaalt zelf de wijze waarop hij zijn opdracht uitvoert en de beoogde resultaten behaalt.
Adviseur bepaalt zelf de werktijden en -locatie voor een effectieve uitvoering van de opdracht. Indien nodig voor de uitvoering van de Opdracht, richt Adviseur zich naar de arbeidstijden van Opdrachtgever.
Adviseur voert de opdracht uit met eigen (studie)materialen, gereedschappen en bedrijfsmiddelen, zoals een laptop, e-mail en telefoon. Toegang tot de digitale werkomgeving en IT-applicaties van de Opdrachtgever wordt uitsluitend verleend voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de Opdracht.
Eisen
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als privacy-specialist of adviseur privacy en gegevensbescherming binnen een complexe (overheid) organisatie.
Aantoonbare ervaring met het opleiden, trainen en coachen van medewerkers (privacy officers) op het gebied van privacy- en gegevensbeschermingsrecht en privacy management.
Ervaring in het adviseren over complexe privacy- en gegevensbeschermingsvraagstukken, zoals persoonsgegevensverwerkingen binnen het sociaal domein en bestuurlijke aanpak van ondermijning.
Kennis van en ervaring met nationale en Europese wetgeving rondom privacy en gegevensbescherming, inclusief jurisprudentie en relevante ontwikkelingen.
Aantoonbare ervaring met het adviseren op tactisch en strategisch niveau over privacy en gegevensbescherming binnen een gemeentelijke organisatie.
Ervaring met het toepassen van het privacy by design-principe en het begeleiden van organisaties bij de implementatie hiervan.
Afgeronde relevante academische opleiding op het gebied van ICTrecht, privacyrecht, informatierecht of een aanverwante juridische richting.
Beschikbaar vanaf 16 maart 2025 voor gemiddeld 28 uur per week, met flexibiliteit om indien nodig op locatie aanwezig te zijn.
Werkt zelfstandig, bepaalt eigen werkwijze en maakt gebruik van eigen middelen (zoals laptop, telefoon en e-mail).
Zachte eisen
Kennis van voor de overheid relevante, wettelijke en landelijke ontwikkelingen die de afhandeling van privacy processen en rechten van betrokkenen op dit gebied beinvloeden.
Competenties
Resultaatgericht, communicatief, analytisch, coachend, proactief, zelfstandig, gestructureerd.
Reden inhuur
Ziektevervanging
Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Startdatum : 16-03-2025
Einddatum : 16-03-2026
Optie verlenging t/m : 16-03-2027
Aantal uur per week : 28 uur
Inschaling bij werkorganisatie BUCH
De functie is ingeschaald in schaal 10.
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl
Maximaal All-in uurtarief
120
VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-41.
Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.
Interview
Het interview zal plaatsvinden via teams of in het gemeentehuis van Heiloo tussen 6 maart en 11 maart a.s. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.