Kwaliteitsadviseur sociaal domein (sociale basis en Wmo)

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 10 dagen
100

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Kwaliteitsadviseur Sociaal domein (Sociale Basis en Wmo)

Takenpakket

Ben jij een stevige kwaliteitsmedewerker op het gebied van het sociaal domein (Sociale Basis en Wmo) die zich in wil zetten voor het leveren van goede dienstverlening aan onze inwoners als het gaat om het verstrekken van maatwerkvoorzieningen? Zie jij kansen om onze werkprocessen nog beter te laten verlopen voor onze inwoners en zeker ook voor onze collega’s? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De functie

Als integraal kwaliteitsmedewerker zorg je dat de werkprocessen duidelijk zijn en dat kennis of procedures verbeterd worden. Je kijkt naar het geheel van de dienstverlening. Je hebt specialistische kennis en kan kwaliteitsverbetering voor groepen medewerkers organiseren. Het sociaal domein is continu in beweging waarbij preventief en opgavegericht werken de basis vormen voor de inrichting van het domein. Dat heeft ook gevolgen voor de rol van kwaliteitsmedewerker. Naast de genoemde kerntaken heb je een rol in de verbinding tussen uitvoering en beleid, binnen een team van beleidsrealisatie. Data en kostengericht werken zijn daarbij nieuwe uitdagingen. Ook projectmatig werken, deelname aan of het trekken van projecten op domein brede ontwikkelopgaven behoren tot de kerntaken.

Wat ga je doen?

  • Je verhoogt de kwaliteit van de dienstverlening, onder andere door het bijdragen aan deskundigheidsbevordering en het verbeteren van werkprocessen;

  • Je signaleert waar kwaliteitsverbetering mogelijk is en doet verbetervoorstellen;

  • Je draagt zorg voor up-to-date werkinstructies en inhoudelijke zaken, zoals handboek, brieven en formulieren;

  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het interne controleplan;

  • Je biedt waar nodig vakinhoudelijke ondersteuning bij bezwaar- en beroepszaken;

  • Je neemt deel aan inkoopprocessen als er inhoudelijke expertise wordt gevraagd;

  • Je vertegenwoordigt de BUCH als het gaat om regionale werkafspraken en werkprocessen;

  • Je draagt bij aan beleidsontwikkeling.

Kandidaatomschrijving

Omdat wij continu leren en verbeteren vragen wij een kwaliteitsmedewerker die bijdraagt aan dat leren. Daarnaast vragen wij dat je een integrale blik hebt op het sociaal domein en dat je:

  • Van aanpakken houdt en proactief handelt, kansen ziet en energie meebrengt;

  • Kennis hebt van relevante wet- en regelgeving zoals de Wmo, WLZ en Volkshuisvesting;

  • Goed zicht hebt op de ontwikkelingen die spelen in het vakgebied;

  • Open en helder communiceert met collega’s en een coachende houding hebt naar consulenten en andere medewerkers binnen het team;

  • Leergierig bent en actief verbetervoorstellen doet om de kwaliteit van de teams te verhogen;

  • Bijdraagt aan een positieve werksfeer in je team;

  • HBO werk- en denkniveau hebt.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau met ruime kennis en werkervaring binnen het sociaal domein aangevuld met opleiding tot kwaliteitsmedewerker

  • Aantoonbaar meerdere jaren werkervaring als kwaliteitsmedewerker

  • Kennis van actuele wetgeving sociaal domein zoals de Wmo en de WLZ

  • Organisatiesensitiviteit

Wensen en competenties

  • Kennis van de BUCH werkorganisatie

  • Teamspeler

  • Kennis van de regio

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur