Senior communicatieadviseur

Einsteinlaan 10, 2719 EP Zoetermeer, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

13 mei 2025

Organisatie
Bij De Binnenbaan geloven we in de waarde van werk. Wij geven onze kandidaten daarom het zelfvertrouwen en de vaardigheden voor een kansrijke (door)start. Daarbij is passie het sleutelwoord voor een duurzaam resultaat. Met de juiste ontwikkeling en matching streeft De Binnenbaan bij uitstek naar een duurzame plaatsing. Hierbij speelt de zogeheten ‘dubbele klantbenadering’ een belangrijke rol: het gaat om een ideale afstemming tussen het talent van de kandidaat en de behoefte van de werkgever.

Afdeling
In jouw rol als marketing- en communicatiestrateeg wordt je onderdeel van het team Beleid, Innovatie, Communicatie en Ontwikkeling. Dit team bestaat uit 8 adviseurs. Binnen het team is er een informele sfeer en ruimte voor feedback. Dit team verzorgt beleid, jaarverslagen, leidt projecten en zet campagnes op. Ook verzorgen we in- en externe communicatie, en ondersteunen we andere afdelingen met opmaak in onze huisstijl. Je schrijft voor stakeholders op beleidsniveau, maar ook voor onze doelgroepcollega’s. 

Omschrijving van de opdracht

  • Onderzoeken en adviseren van de Manager bedrijfsvoering over de rol, taken, omvang en inrichting van de nieuwe vormgeving van de communicatie bij de Binnenbaan in 2026. Hoofdvraag: hoe moet communicatie in 2026 vormgegeven worden bij de Binnenbaan?;

  • Ontwikkelen, implementeren en monitoren van het strategische marketing en communicatiebeleid;

  • Adviseren van medewerkers en leidinggevenden over de inzet van marketing en communicatie-instrumenten, zowel online als offline;

  • Uitvoeren (schrijven/verbeelden) van communicatie uitingen op papier en digitaal, samen met de collega’s;

  • Optreden als persvoorlichter.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur/strateeg binnen het sociaal domein;

  2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding communicatie;

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met adviseren op en het toepassen van communicatiebeleid binnen een werkbedrijf;

  4. Beschikbaar per 1 juni 2025 voor 24 uur per week;

Gunningscriteria

  1. Aantoonbare werkervaring met visuele media, benoem waar en hoe je dit hebt ingezet (15 punten);

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als persvoorlichter voor een publieke organisatie (25 punten);

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur/strateeg binnen een gemeentelijke instelling of werkorganisatie (30 punten);

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met adviseren op en het toepassen van communicatiebeleid binnen een gemeentelijke instelling of werkorganisatie (10 punten)

  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met In Design en Sharepoint (20 punten);

    • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beide (20 punten);

    • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met In Design (10 punten);

    • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Sharepoint (10 punten);

    • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met geen van de systemen (0 punten).

Competenties 

  • Je bent in staat om een communicatie visie, missie en strategie te formuleren;

  • Je houdt er van om dingen gewoon te doen! Denken en doen, beleid en uitvoeren gaan in deze functie hand-in-hand;

  • Je kan bij een knelpunt de verschillende belangen zowel in- als extern in kaart brengen en komt met een oplossing;

  • Je bent pro-actief en creatief;

  • Je kan goed in team verband werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag en donderdag

Planning
De gesprekken zijn gepland tussen woensdag 21 mei 2025 en vrijdag 23 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur