Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Locatiecoordinator Oekraine opvang

Waterland

Pierebaan 3, 1141 GV Monnickendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

2 aug 2024

Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.

Opdracht
Als locatiecoördinator ben je verantwoordelijk voor de gehele organisatie binnen de twee opvanglocaties voor Oekraïense ontheemden in gemeente Waterland. Als locatiecoördinator werk je nauw samen met de andere (veelal parttime) medewerkers op locatie, de beleidsafdeling van de gemeente, uitvoerende organisaties en collega’s van gemeenten in de regio. Je coördineert en bewaakt de uitvoering van taken, zorgt voor naleving van afspraken en faciliteert waar nodig. De bewoners van de opvanglocatie kennen jou en jij kent hen! Verhuizing, (over)plaatsing in de regio of inzet van extra zorg; jij weet wat er speelt en wat er nodig is! Je bent alert op verbeterpunten en handelt proactief, zelfs in ad-hoc situaties en bij diverse uitdagingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het mede bepalen van beleid op de opvanglocatie en het op een correcte manier overbrengen hiervan aan de receptionisten, bewoners en andere medewerkers. Je werkzaamheden voer je vooral uit op locatie en soms op het gemeentekantoor.

Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor de gehele organisatie en het dagelijks goede verloop op de opvanglocaties;

  • Je schakelt met verschillende stakeholders op en buiten de locaties (denk aan partners voor facilitair beheer, collega’s binnen de gemeente, vrijwilligers);

  • Je bent aanspreekpunt voor bewoners;

  • Je vangt signalen op vanuit de omgeving en waar nodig acteer je daarop en draagt zo bij aan het creëren van draagvlak in de omgeving;

  • Je neemt deel aan het regionale operationele overleg waar je de gemeente vanuit de opvanglocaties vertegenwoordigd;

  • Je bent het aanspreekpunt voor de plaatsing van nieuwe bewoners;

  • Je hebt een signalerende functie richting de beleidsmedewerkers;

  • Je bent afwisselend op locatie en op kantoor;

  • Je bent verantwoordelijk voor het welzijn van de bewoners

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor instanties van buitenaf, zoals politie, brandweer en BOA’s;

  • Je ziet toe op de naleving en toepassing van huisregels en het signaleren van bewoners die extra zorg en aandacht nodig hebben;

  • Je voert indien nodig (vroegtijdige) escalatiegesprekken met bewoners en je schrikt niet van conflicten of casuïstiek zonder bestaand proces of oplossing.

Vereisten / knock-out criteria
1 BYOD (bring your own device) voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen opvanglocaties in de asielopvang, maatschappelijke opvang of de opvang van Oekraïense ontheemden.;
3. Doorgaans beschikbaar vanaf 08.00 uur tot 17.00, en bij calamiteiten direct en flexibel bereikbaar en inzetbaar;
4. Een afgeronde opleiding op hbo niveau.

Gunningscriteria (wensen) (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Coördinator opvang in de asielopvang, maatschappelijke opvang of de opvang van Oekraïense ontheemden.  (35 punten);
6. Aantoonbare kennis van de wet- en regelgeving omtrent de opvanglocaties (licht dit duidelijk toe in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen tussen gemeentes, zorginstellingen en andere maatschappelijke partners (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met escalatiegesprekken en conflict casuïstiek (10 punten).

Competentie
In Waterland zijn belangrijke competenties: lef, verbinding, vertrouwen, nieuwsgierigheid.
Voor deze functie komt daar .. bij.

  • Je staat stevig in je schoenen en weet mogelijke crisissituaties adequaat op te lossen;

  • Je brengt overzicht als echte organisator;

  • Je bent communicatief heel sterk en betrekt alle relevante partijen;

  • Je hebt affiniteit en bij voorkeur ervaring met de doelgroep;

  • Je bent stressbestendig, proactief en flexibel;

  • Je bent in staat om snel te schakelen en beslissingen te nemen;

Functieschaal
Functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 19 augustus 2024 per teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 15 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Voor de uitvoering van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.