thumbnail
thumbnail

Projectleider-adviseur verduurzaming gemeentelijk vastgoed

Wassenaar

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€95
22-32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

22-32

Publicatiedatum:

26 mei 2023

Organisatie
Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag. Het is een mooi en uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Om de ambitieuze doelstellingen van onze eigentijdse gemeente waar te maken, zijn wij op zoek naar een enthousiaste, positieve, professionele collega. Ben jij op zoek naar een boeiende opdracht binnen een organisatie met korte lijnen? Spreekt onze werkcultuur met kernwoorden veelzijdig, open en uitdagend jou aan? Reageer dan snel! We kijken uit naar jouw reactie en laten ons graag verrassen met jouw inbreng voor de functie van:

Jouw eenheid Beheer en Vastgoed
De projectleider verduurzaming vastgoed werkt binnen de Gemeente Wassenaar voor de Eenheid Beheer & Vastgoed. Circa 15 medewerkers zien toe op het beheer van de openbare ruimtes en op het gemeentelijk vastgoed.

Opdracht
De gemeente Wassenaar heeft hoge ambities op verduurzaming. Dit is onder meer vastgesteld in de lokale energie-strategie waaronder ook de transitievisie warmte valt. Deze ambities heeft de gemeente ook voor de panden waar de gemeente zelf is gehuisvest. Deze ambitie heeft ertoe geleid dat een extern adviesbureau een eerste verkenning heeft gedaan.

Je eerste doel is het fijn slijpen en uitvoeren van de verduurzamingsplannen van drie reeds geselecteerde panden. Je gaat in overleg met belanghebbenden, vraagt offertes aan, contracteert de uitvoerder en begeleidt de uitvoering.

Daarna ben verantwoordelijk voor het opstellen van een langetermijnplanning en begroting voor het overige gemeentelijke vastgoed, en voor het opstellen van een korte termijnplanning incl. begroting, inkoop en begeleiden van de realisatie voor de komende 3 jaar.

Je werkt in dit project nauw samen met je collega’s van vastgoed en wordt geadviseerd door de procesmanager lokale energiestrategie en projectleider warmtetransitie. Je hebt er plezier in om de raad en het college mee te nemen in de door jou voorgestelde aanpak en zet de uitvoering pragmatisch in gang.

Werkzaamheden:
- Op basis van de verkenning per pand een maatwerkadvies opstellen, waarin de mogelijkheden van verduurzamen zijn opgenomen inclusief de effecten zoals CO2- en energiereductie;
- Het integraal borgen van de lange termijnplanning met de huisvestingsvisie;
- Voor de hele vastgoedportefeuille een langetermijnplanning opstellen voor het verduurzamen van huisvestingspanden, afgestemd op het meer-jaren onderhoudsplan (MJOP) om daar zo veel mogelijk synergie mee te bereiken;
- Op basis van een impactanalyse te bepalen voor welke panden quick-wins mogelijk zijn en daarvoor een uitvoeringsplan maken, budget opmaken en dat uitvoeren.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Maximaal uurtarief van € 95,00 incl. reiskosten en fee Flextender, excl. BTW;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider Vastgoed bij een gemeentelijke organisatie;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de CO2-prestatie ladder.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening of Vastgoed (20 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Projectleider Vastgoed bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met verduurzaming vastgoed (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met verduurzaming van gemeentelijk monumentaal vastgoed (20 punten).

Competenties
- Kennis van (technische) aspecten van verduurzaming van vastgoed met betrekking tot energieprestatie, circulariteit en klimaatadaptatie;
- Kennis van verschillende financieringsmethoden;
- Op de hoogte van de systematiek van een MJOP en hebt kennis op het gebied van bouwkundige- en installatietechnische aspecten;
- Grondige kennis van eisen in bouwbesluit, Europese en Nederlandse wet- en regelgeving rondom duurzaamheidseisen, relevante Nen-normen en je bent op de hoogte van recente ontwikkelingen;
- Ervaring met duurzaamheidsvraagstukken, verschillende duurzame normen en technische mogelijkheden (rondom aardgasvrij en CO2-neutraal maken van (monumentale) gebouwen);
- In staat om de juiste afweging te maken voor duurzame technieken die van belang zijn voor het vastgoed;
- Ervaring in het begeleiden van multidisciplinaire teams binnen het domein en in staat om richting te geven en besluiten te nemen;
- Ervaring bij de overheid met deze onderwerpen.

Functieschaal
Voor deze functie geldt een maximaal uurtarief van € 95,- incl. reiskosten / fee Flextender, excl. BTW.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Verder in overleg met de opdrachtgever te bepalen.

Planning
De (digitale) gesprekken bij de gemeente Wassenaar worden in overleg gepland in de week 23. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen z.s.m. bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
Gemeente Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectleider-adviseur verduurzaming gemeentelijk vastgoed die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.