Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Coördinator redactie Single Digital Gateway

Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)

Nassaulaan 12, 2514 JS Den Haag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€85,- 20 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2022

Einddatum:

30 sept 2022

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

9 jun 2022

Omschrijving van de opdracht

Als coördinator redactie SDG maak je onderdeel uit van het projectteam Single Digital Gateway en ben je medeverantwoordelijk voor de implementatie- en beheerkant van het project. Het doel is om samen met redacteuren van gemeenten te zorgen voor goede gemeentelijke standaardteksten, waar gemeenten optimaal gebruik van kunnen maken. Deze teksten maak je beschikbaar in de SDG Invoervoorziening. Je zet een goede samenwerking op met de gemeentelijk redacteuren in een gemeentelijke redactieraad en stemt af met de redacteuren van de Nationale portalen, zodat de teksten op langere termijn correct en actueel blijven. Het doel is te komen tot een goede werkwijze voor het beheer van de SDG standaardteksten. Als coördinator redactie SDG ben je het aanspreekpunt wanneer het gaat om vragen over de redactie en content van de SDG producten en diensten en ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de standaardteksten.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

De opdracht bestaat uit de volgende onderdelen:

Uitvoering geven aan het redactiemodel en opgestelde afspraken met de Nationale portalen.

Schrijven en invoeren van standaardteksten voor de gemeentelijke SDG producten en diensten;

Opzetten gemeentelijke redactieraad met daarin afgevaardigden van gemeentelijke redacties die het regulier beheer van de standaardteksten gaan uitvoeren;

Afstemming met de redacteuren van de Nationale portalen en gemeenten m.b.t. de inhoud en kwaliteit van de teksten;

Op verzoek van gemeentelijke contactpersonen, voornamelijk gemeentelijke (online) redacteuren ondersteunen bij het aanpassen en controleren van de content voor de Single Digital Gateway;

Beantwoorden van vragen m.b.t. de redactie;

Afstemming met de programmamanager Single digital Gateway over de werkzaamheden.

Competenties

De functie vereist de volgende competenties, die worden getoetst in de (eventuele) gespreksronde:

Generieke competenties voor alle VNG Realisatie functies:

  • Resultaatgerichtheid

  • Klantgerichtheid

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Integriteit

  • Zelfontwikkeling

  • Specifiek

  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

  • Plannen en organiseren

  • Initiatief

  • Accuraat

De Eisen

  • De kandidaat is op de in de profieltekst genoemde datum en tijdstip beschikbaar voor een matchgesprek.

  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor de functie gedurende de periode en het aantal uur zoals beschreven in de offerteaanvraag.

  • Door de inschrijver is één CV en één motivatiebrief van de aangeboden kandidaat aangeleverd.

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De aangeboden kandidaat voldoet aan alle genoemde eisen. Uit het cv en de aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (door opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten et cetera.) beschikt over:

  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau;

  • Minimaal vijf jaar werkervaring op minimaal HBO werk- en denkniveau;

  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in de rol van redacteur bij gemeenten of uitvoeringsorganisaties.

  • Minimaal drie jaar ervaring met redactiewerk m.b.t. producten en diensten van overheden.

  • Minimaal drie jaar ervaring met samenwerken met verschillende overheden

De Wensen

  • Per 1 september 2021 distribueert VNG Realisatie alle tijdelijke inhuur overeenkomsten via CTM Solution. Na gunning van de inhuuropdracht wordt de overeenkomst via CTM solutions aangeboden aan de winnende inschrijver.

  • Kennis van werkprocessen van redactie bij gemeenten en/of andere overheden.

  • In de afgelopen vijf jaar aantoonbare ervaring met werken bij of voor gemeenten of uitvoeringsorganisaties.

  • Aantoonbare werkervaring met content/redactie van gemeentelijke producten en diensten.

  • In de afgelopen 5 jaar aantoonbare ervaring in het coördineren van redactiewerk.

  • Inhoudelijke en actuele kennis van gemeentelijke producten en diensten in het burger- en ondernemersdomein. (benoem voorbeelden in motivatiebrief)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.