Reactorweg 47, 3542 AD Utrecht, Nederland
Begindatum:
11 aug 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
1 jul 2025Interim teammanager contractmanagement / kwartiermaker
Contractmanagement vormt een nieuw onderdeel van het MT van de afdeling Inkoop & Facilitair bedrijf en rapporteert aan de Directeur Inkoop & Facilitair Bedrijf.
Vitens richt de positionering van haar contractmanagement opnieuw in. We gaan toe naar een centraal gepositioneerd team bij de afdeling Inkoop & Facilitair Bedrijf, waarbij contractmanagement van enkele afdelingen bij aanvang nog decentraal gepositioneerd zijn en op een nader te bepalen moment eveneens centraal zal worden geplaatst. In de tussenliggende periode is er voor deze afdelingen o.a. sprake van functionele sturing en regie op compliance, uniformiteit en professionalisering en heeft Inkoop & FB een rol bij de werving en onboarding van nieuwe contractmanagers. Die functionele sturing en onboarding moet worden versterkt.
De interim teammanager contractmanagement / kwartiermaker geeft bij aanvang leiding aan ca 7 - 10 contractmanagers, waaronder de contractmanagers die uitvoering geven aan het expertisecentrum inhuur en uitbesteed werk (ECIU)
Het ECIU wordt momenteel gevormd. De operationalisering / juiste werking is belegd bij de implementatiemanager.
Wanneer succesvol:
Geeft leiding aan de contractmanagers binnen Inkoop & FB, deze komen voor een deel vanuit andere afdelingen.
Ontwikkelt en levert uiterlijk eind Q4 2025 een met diverse stakeholders afgestemd advies voor centralisering van contractmanagement (niet ‘of’, maar ‘hoe’ en per ‘wanneer’)
Ontwikkelt functionele sturing en regie op compliance, uniformiteit en professionalisering
Ontwikkelt de rol bij de werving en onboarding van nieuwe contractmanagers, ook als die (vooralsnog) decentraal worden geplaatst.
Draagt bij aan de operationalisering van het ECIU
Maakt de functie (teammanager Contractmanagement) gereed voor vaste invulling
Kandidaat is beschikbaar voor een intake in de week van 21 juli as;
Kandidaat heeft een motivatie op de aanvraag verwerkt in het CV;
Kandidaat heeft voldoende jaren ervaring:
Minimaal 5 jaar ervaring met Projectmatig werken;
Minimaal 3 ervaring in leidinggeven aan een( nieuw) team;
Minimaal 3 ervaring in inkoop en contractmanagement;
Geef een korte motivatie op de kennis van de Infrasector /technisch werkveld. Waar, wanneer en jouw aandeel.
Mogelijke gesprekken zijn in de week van 21 juli. Beoogde startdatum 11 augustus. (zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is voor een persoonlijk gesprek in deze week)