Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Vitens
Logo van Vitens

Afwijkende Functietitel

Reactorweg 47, 3542 AD Utrecht, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

3 feb 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

20 dec 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

V&G Specialist Ontwerp & Aanleg (O&A)

Veiligheid en gezondheid staan bij jou nooit ter discussie. Als V&G Specialist Ontwerp & Aanleg (O&A) speel je een sleutelrol in het borgen van Veiligheid & Gezondheid binnen projecten, zowel in de ontwerp- als uitvoeringsfase. Jij zorgt ervoor dat V&G niet alleen wordt vastgelegd, maar ook aantoonbaar, integraal en effectief wordt toegepast binnen de volledige projectenketen, volledig conform het Arbobesluit, het bouwproces en het interne beleid.

Je bent actief betrokken bij alle projectfasen en werkt samen met alle betrokken partijen: van opdrachtgever tot aannemers, onderaannemers en leveranciers. Daarbij opereer je projectgericht, volgens de vastgestelde Vitens Project Aanpak en bijbehorende RACI-afspraken. Binnen het project functioneer je onafhankelijk, met rapportagelijnen richting de projectleiding en/of de Adviseur V&G.

Je schakelt dagelijks met interne en externe stakeholders en houdt continu de vinger aan de pols. De focus ligt op aantoonbare naleving van wet- en regelgeving, volledige en actuele V&G-documentatie per project, het tijdig signaleren en beheersen van veiligheidsrisico's en het opstellen van heldere (ongevals-)rapportages en concrete verbetervoorstellen richting de projectorganisatie.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Borging van Veiligheid & Gezondheid binnen de volledige projectenketen
  • Uitvoeren van risicoanalyses en bepalen van passende beheersmaatregelen
  • Coördinatie en afstemming tussen alle betrokken partijen
  • Toezicht houden en uitvoeren van inspecties op de bouwplaats
  • Verzorgen van communicatie en trainingen op het gebied van V&G
  • Afhandeling en opvolging van incidenten
  • Zorgdragen voor complete documentatie en duidelijke rapportages

Eisen

  • Een minimaal afgerond MVK-diploma
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de bouw, infra of een vergelijkbare sector
  • Deze aanvraag is niet geschikt voor een zzp-constructie vanwege de bepalingen in de wet DBA. U verklaart hierbij dat de aangeboden kandidaat geen zzp'er is.

Wensen en competenties

Competenties

  • Samenwerkingsgericht
  • Overtuigingskracht
  • Proactief en resultaatgericht
  • Stressbestendig

Organisatie en team

Klant: Vitens N.V.
Business unit: Support
Afdeling: HR Veiligheid (130040)
Werklocatie: Kantoor Zwolle

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op locatie in Zwolle op de volgende momenten:
• 12 januari na 14:00 uur
• 14 januari
• 15 januari

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging mogelijk

Hybride: Daarnaast wordt verwacht dat je één keer per week, op maandag, aanwezig bent op kantoor in Zwolle.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Beoordelingswijze: Beoordelingscriteriascore (hoogste), daarna Tarief (laagste)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur