Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente De Bilt
Logo van Gemeente De Bilt

Adviseur Gebouwenbeheer

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als adviseur gebouwenbeheer vervang je tijdelijk onze collega die verantwoordelijk is voor het bouwkundig beheer van het gemeentelijk vastgoed. Jij houdt je vooral bezig met het analyseren van onderhoudsbehoeften, het opstellen en actualiseren van bouwkundige DMJOP’s en het geven van heldere, onderbouwde beheeradviezen.

Je bent het aanspreekpunt voor de organisatie, huurders, gebruikers externe partners en het team op gebied van onderhoud, bouwkundige zaken en de uitvoering van het D-MJOP. Je adviseert dagelijkse over onderhoudswerkzaamheden, waarbij je nauw samenwerkt met collega’s, aannemers en externe adviseurs. Daarnaast voorzie je hen van deskundig advies over bouwkundige aspecten, onderhoudsplannen en wet- en regelgeving. Ook adviseer je over bouwvergunningen en -procedures en zorg je voor een goede afstemming tussen verschillende belanghebbenden.

Met jouw bouwkundige expertise draag je bij aan een veilige, duurzame en toekomstbestendige vastgoedportefeuille van de gemeente De Bilt.

Verder bestaat je takenpakket uit:

  • Zorgdragen voor het D-MJOP: Je analyseert het Duurzaam Meerjarenonderhoudsplan, bepaalt welke werkzaamheden nodig zijn en zorgt voor het rechtmatig en tijdig verstrekken van opdrachten voor de uitvoering.
  • Adviseren over onderhoud en renovatie: Je beoordeelt plannen en de staat van gemeentelijk vastgoed en doet voorstellen voor verbeteringen en optimalisaties.
  • Gebruikers ondersteunen: Je fungeert als aanspreekpunt voor huurders en gebruikers en zorgt dat klachten en meldingen snel en adequaat worden opgelost.
  • Externe partijen aansturen: Je coördineert en controleert aannemers en adviseurs, zodat werkzaamheden efficiënt, kwalitatief goed en conform de geldende regels verlopen.
  • Toezicht houden op uitvoering en vergunningen: Je bewaakt dat opdrachten conform planning en regelgeving worden uitgevoerd en dat vergunningen correct worden toegepast.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in een (bouw)technische richting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als bouwadviseur of accommodatiebeheerder en/of de uitvoering van het DMJOP binnen een overheidsinstelling;
  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening;

Wensen en competenties

Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een (bouw)technische richting (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als bouwadviseur of accomodatiebeheerder binnen een overheidsinstelling (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het DMJOP (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vastgoed binnen een gemeente (30 punten);

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Proactieve en resultaatgerichte werkhouding
  • Zelfstandig de opdracht uit kunnen voeren
  • Betrouwbaar

Organisatie en team

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk zo spoedig mogelijk bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 6x 6 maanden

Hybride: gedeeltelijk, we verwachten je minimaal 50% van je tijd op kantoor en in ieder geval de dinsdag en donderdag.

Aantal professionals of FTE: Niet bekend.

Overig algemeen:

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo