Kwartiermaker Integraal Beheer Vastgoedportefeuille

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 20-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

20-24

Publicatiedatum:

16 apr 2025

Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Binnen de teams Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer openbare ruimte zijn 2 subteams actief op het gebied van vastgoedbeheer. Het gaat om subteam Grondzaken en subteam Vastgoed.

Integraal overzicht is in opbouw, een strategische agenda om de vastgoedvraag van VHL te sturen ontbreekt nog. De uitdaging om de behoefte vanuit onze opgaven door te vertalen naar keuzes op het gebied van onze vastgoedportefeuille (gebouwen, gronden) is complex en vraagt verdergaande samenwerking en integrale advisering. Samen met onze medewerkers wil Vijfheerenlanden een nieuw team vormen dat klaar is voor deze uitdagende opgave.

Om tot een gedegen teamplan te komen zoekt Vijfheerenlanden een ervaren vastgoed adviseur die goed is in de inhoud en een team weet te bouwen rondom een uitdagende vastgoedportefeuille.

Omschrijving van de opdracht
Je wordt lid van Team RO bij het subteam grondzaken en gaat aan de slag met het verkennen van het werkveld van RO/grondzaken en ( Maatschappelijk) Vastgoed. Beide teams helpen jou om een goed overzicht te creëren van de opgave en lopende issues.

Vanuit die brede opgave inventariseer je welke vraag bestaat en ontstaat vanuit onze beleidsagenda. Je adviseert de teams ten aanzien van vastgoed en grondzaken in hun uitvoering en benoemd welke beleidsontwikkeling nodig is om te komen tot een integraal werkend team.

Met dit overzicht zorg je voor inzicht in de opgave en werk je samen met de teams en betrokken managers aan een kijk op de ontwikkeling van Vastgoed en grondzaken binnen VHL (O.I.D. aanpak). Je verzorgt besluitvorming over dit doorzicht, schrijft een implementatieplan waarin de organisatie wijziging wordt beschreven en gemotiveerd. Je start met het (her)inrichten van formatie en processen. Als jij na 7 maanden vertrekt is er een werkende structuur geïmplementeerd en zijn processen beschreven, mensen opgeleid en goed op elkaar ingespeeld en is duidelijk wat voor vaste kracht met welke competenties nodig is voor het toekomstige nieuwe team. Natuurlijk heeft dit alles een doorloop, dat leg je vast in een plan voor de toekomst dat jouw opvolger in VHL verder uitvoert.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop; in verband met cyberveiligheid mag dit  niet bij VHL, er moet gebruik gemaakt worden van telefoon en laptop die de gemeente verstrekt;

  2. Beschikbaar per 1 mei (gefaseerd starten is bespreekbaar);

  3. Aantoonbare werkervaring als kwartiermaker bij een gemeente;

  4. Aantoonbare afgeronde Vastgoed en Makelaardij of vergelijkbare opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwartiermaker bij een gemeente (15 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior of strategisch adviseur op het gebied van maatschappelijk vastgoed en/of grondzaken bij gemeenten (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het verbinden en integrale verbanden leggen met o.a. sport en het sociaal domein (25 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het herstructureren van teams vastgoed en/of grondzaken bij gemeenten (30 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen

  • Teamspeler: je kent het belang van samenwerken en je bent consensus en handelt daar naar

  • Zelfstandig, neemt initiatief en toont lef;

  • Uitmuntende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

  • Organisatietalent: zorgdragen voor structuur en overzicht, ook in drukke of uitdagende situaties;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden - op korte termijn - gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen z.s.m. bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur