Contractmanager

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 8 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

30 jun 2025

Omschrijving

Bij projecten die al in uitvoering zijn beheer jij als contractmanager de verplichtingen van alle (termijn)afspraken die door een contract zijn vastgelegd met een aannemer met als doel risico's te vermijden en kosten te bewaken. Je sluit aan bij IPM en financiele overleggen met de aannemer en toetst of de gemaakte afspraken worden nageleefd en wat de gevolgen zijn als daarvan wordt afgeweken. De verantwoordelijkheid van de financiele bewaking ligt bij jou als contractmanager en over de voortgang rapporteer jij aan de opdrachtgever.

Bij projecten in de opstartfase begeleid je het proces van komen tot een aanbesteding en de aanbesteding zelf. Je begeleidt het opstellen van aanbestedingsstukken en schrijft zelf ook mee. Je bent gewend te werken aan projecten waarin rekening gehouden moet worden met de (uiteenlopende) belangen van een breed scala aan stakeholders. Je kijkt breder dan alleen civiele projecten en hebt aantoonbare affiniteit / ervaring met vernieuwde vormen van aanbesteden en contracteren van aannemers.

Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025 voor minimaal 8 uur per week;

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als contractmanager civiel binnen een overheidsinstantie;

  • Afgeronde opleiding op minimaal universitair niveau in de richting van civiele techniek;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in werken bij een gemeente in een IPM team (15 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als contractmanager binnen een gemeente (40 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met multidisciplinaire projecten (water, riolering, groen, bomen, infrastructuur) binnen een overheidsorganisatie; (35 punten);

  • Maximum uurtarief van €110,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woonwerk en fee Flextender (10 punten).

Competenties

  • Een helicopterview in combinatie met zicht op details en inhoud;

  • Kritisch en adviserend;

  • In staat om samen te werken met allerlei verschillende disciplines en personen;

  • Communicatief sterk in woord en schrift;

  • Met bestuurlijke en politieke antenne binnen en buiten de organisatie.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zon 400 collegas werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Team

Je werkt binnen het team Beheer Openbare Ruimte (40fte) samen met collegas aan de realisatie van onderhoud-en herinrichtingprojecten in de gemeente Zeist.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.