Locatiemanager Crisis Noodopvang

Veiligheidsregio Utrecht

Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

12 jul 2023

Organisatie
Uw veiligheid, Ons werk
De Veiligheidsregio Utrecht (VRU) is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.

Daarnaast ondersteunen wij deze gemeente ook in hun opdracht om voor asielzoekers (en statushouders) een tijdelijke crisis noodopvang te regelenWij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen.

Opdracht
Heb je aantoonbare ervaring met het leiden van een Crisis Noodopvang locatie (CNO) en lijkt het jou een uitdaging om dit weer te gaan doen binnen een van de binnenkort op te starten Crisis Noodopvang locaties van de Veiligheidsregio Utrecht (VRU)? Creëer jij snel overzicht wanneer het er niet is en wil jij sociaal maatschappelijk je steentje hieraan bijdragen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Opdrachtomschrijving
Als Locatiemanager van een van onze binnenkort op te starten Crisis Noodopvang locaties, ben je namens de betrokken gemeente verantwoordelijk voor de operationele dienstverlening van een Crisis Noodopvanglocatie voor asielzoekers.

Je zorgt in deze functie voor de juiste coördinatie van en de juiste dagdagelijkse uitvoering door de in jouw team werkzaam zijnde medewerkers (Dag-coördinatoren en Woonbegeleiders) en je bent tevens het aanspreekpunt voor interne en externe partijen, zoals de VRU-crisisorganisatie, het security-bedrijf, de cateraar, het COA, vluchtelingenwerk en (de vertegenwoordigers van) de buurtbewoners. Je bent de ‘linking pin’ tussen de gemeente, de VRU, externe instanties en de buurt omgeving.

Werkzaamheden 
Je bent als Locatiemanager verantwoordelijk voor het mede opstarten van de nieuwe CNO-locatie en je bent daarna verantwoordelijk voor het managen van deze nieuwe CNO-locatie.

Tot je taken en verantwoordelijkheden behoren onder andere:

  • het ervoor zorgen dat de CNO-locatie voldoet en geschikt blijft voor de tijdelijke opvang van asielzoekers;

  • het ervoor (laten) zorgen dat alle benodigde voorzieningen op de locatie aanwezig en beschikbaar zijn;

  • het signaleren van bijzonderheden binnen de CNO-locatie en het zo nodig ondernemen van actie hierop, alsmede tevens – indien dit nodig is - het escaleren hierover naar de Manager uitvoeringsorganisatie;

  • het zijn van de ‘linking pin’ in de samenwerking tussen de betrokken gemeente en de sociaal maatschappelijke organisaties (m.b.t. het afstemmen en samenwerken met- en het advies geven aan gemeenten en project-verantwoordelijken);

  • het zijn van aanspreekpunt voor de asielzoekers, het security-bedrijf en de buurtbewoners;

  • het opvangen van de nieuwe bewoners;

  • het ervoor zorgen dat de opgevangen asielzoekers (en eventueel ook statushouders) gestimuleerd worden om zoveel mogelijk zelfredzaam te worden/zijn en de eigen verantwoordelijkheid te gaan voelen en gaan nemen, gedurende hun verblijf in de CNO-locatie (dit zodat zijn hierdoor voorbereid worden/zijn op de situatie die voor hun geldt vanaf het moment waarop zij een verblijfsvergunning krijgen toegekend en daarmee statushouder zijn geworden);

  • Het aansturen, begeleiden en coachen van de Dag-coördinatoren en Woonbegeleiders;

  • het samen met de Assistent Locatiemanager/Dag-coördinator:

    • zorgen voor een kwalitatieve en kwantitatieve goede bezetting van team medewerkers (inclusief het accorderen van de door hen ingediende urenregistratie), vrijwilligers en externe organisaties;

    • dagdagelijks aansturen van de Dag-coördinatoren, Woonbegeleiders en vrijwilligers;

    • verbinden van de binnen de CNO-locatie werkzaam zijnde medewerkers.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als locatiemanager met het leiden van een Crisis Noodopvanglocatie, inclusief de aansturing én begeleiding/coaching van medewerkers (benoem dit duidelijk in het cv);
2. De kandidaat is bereidt om ook in de avonden en in de weekenden te werken (benoem dit duidelijk in het cv);
3. Voeg minimaal 1 referentie toe, voorzien van naam, functie, organisatie, e-mailadres en telefoonnummer (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (in woord en geschrift) (benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring op politiek-bestuurlijk niveau met advisering aan diverse stakeholders (gemeente en crisispartners) (benoem dit duidelijk in het cv met minimaal 1 voorbeeld) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het als ‘linking pin’ (verbindingsschakel om de besluitvoering op een hoger niveau te brengen) fungeren in een leidinggevende functie (benoem dit duidelijk in het cv met minimaal 1 voorbeeld) (25 punten);
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten);
8. Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (25 punten);
9. Benoem duidelijk in het cv de beschikbaarheid en eventuele vakanties (5 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid;

  • Anderen inspireren en motiveren;

  • Empathisch, zonder het zakelijke doel uit het oog te verliezen;

  • Samenwerking en teambuilding bevorderen;

  • Samenwerken op alle niveaus;

  • Problemen analyseren en oplossen;

  • Resultaatgericht zijn;

  • Helder communiceren;

  • Relaties opbouwen en onderhouden.

Functieschaal
Deze functie is gekoppeld met salarisschaal 10 van de CAR-UWO Veiligheidsregio’s. Deze functie-schaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 1 referentie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr – Za – Zo.

Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland in week 30 en 31. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen tijdig bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de 1e

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.