Ambtelijk ondersteuner OR

Eusebiusbuitensingel 43, 6828 HZ Arnhem, Nederland

Sluit over 8 dagen
95 32-36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

26 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De medezeggenschap draagt bij aan de doelen en aan het goed functioneren van onze organisatie. VGGM kent vijf ondernemingsraden (OR-en) en een centrale ondernemingsraad (de COR). Deze opdracht is ter tijdelijke vervanging van een van de twee Ambtelijk Secretarissen.

Het ambtelijk secretariaat valt hierarchisch in de Staf Strategie en Control (in oprichting). De functionele aansturing wordt verzorgd door de voorzitter(s) van de Ondernemingsraden.

Werkzaamheden:

  • De medezeggenschap binnen VGGM blijft in ontwikkeling. De medezeggenschapsstructuur wordt in het kader van organisatieontwikkeling gemoderniseerd. Samen met de andere ambtelijk secretaris ondersteun je de OR-en en de directie bij de ontwikkeling van de medezeggenschap.

  • Daarnaast heb je natuurlijk je reguliere werkzaamheden.

  • Deze werkzaamheden zijn beleidsondersteunend en organisatorisch van aard.

  • Je begeleidt het proces van de behandeling van o.a. advies- en instemmingsvragen van de bestuurder.

  • Je levert een bijdrage aan het goed benutten van medezeggenschap.

  • Je zorgt dat het proces conform wet- en regelgeving verloopt en dat je vanuit je deskundigheid de leden van de OR adviseert.

  • Je stelt conceptadviezen en instemmingsbrieven op.

  • Je signaleert ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en deelt deze met de leden van de OR.

  • Je zorgt voor een goede onderlinge samenwerking tussen de verschillende OR-en.

  • Je kunt goed overweg met moderne kantoorsoftware en blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

  • Je hebt een coachende rol naar de OR-leden.

  • Verder zorg je samen met je collega ambtelijk secretaris voor een goede organisatie van de vergaderingen, bijeenkomsten en studiedagen.

  • Onderdeel van de opdracht is het organiseren van reguliere OR-verkiezingen, dit vraagt extra aandacht van het ambtelijk secretariaat.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde opleiding op mbo-4 niveau;

  • Aantoonbaar afgeronde Vakopleiding ambtelijk secretaris (minimaal niveau B);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van Ambtelijk ondersteuner;

  • Een maximum uurtarief van 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring binnen een Veiligheidsregio of GGD- en Gezondheidsregio (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren en verzorgen van het proces naar aanloop van OR verkiezingen (25 punten);

  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie toegeschreven op de opdracht van max een half A4 (25 punten);

  • Bekend met de aard van onze organisatie (publiek domein, zorg, gemeente, non profit) en kent op hoofdlijnen de uitdagingen binnen bedrijfsvoering, gemotiveerd in een half A4 (20 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van Ambtelijk ondersteuner binnen een gemeentelijke organisatie of Veiligheidsregio, GGD (15 punten).

Competenties:

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Assertiviteit

  • Kritisch

  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Het ambtelijk secretariaat valt hierarchisch in de Staf Strategie en Control (in oprichting). De functionele aansturing wordt verzorgd door de voorzitter(s) van de Ondernemingsraden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 14 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Wanneer gebruik wordt gemaakt van de optie tot verlenging, wordt de inhuuropdracht onder gelijkblijvende voorwaarden verlengd.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.

Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nvt
Is hybride werken mogelijk: Hybride werken

Overige informatie

  • VGGM stelt een VOG vereist voor de start van de opdracht, hierdoor is de start als voorlopig;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 
    BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.

  • Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient de kandidaat, indien VGGM hierom vraagt, een kopie diploma en/of certificaat aan te leveren. Kan Inschrijver dit niet aanleveren, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

  • VGGM behoudt zich het recht voor om tot het moment van definitieve gunning de offerteprocedure tijdelijk op te schorten en geheel of gedeeltelijk in te trekken. Het geheel of gedeeltelijk intrekken van de offerteprocedure leidt niet tot enige aansprakelijkheid van VGGM jegens deelnemers. VGGM zal de door kandidaten (reeds) gemaakte kosten c.q. geleden schade dan ook niet vergoeden.

  • VGGM heeft de mogelijkheid om met kandidaten een dienstverband aan te gaan na afronding van de eerste termijn van de opdracht, zonder dat VGGM daarbij verplichtingen heeft naar de externe leverancier. 

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur